A Forma-1 első éjszakai versenyének helyet adó Szingapúri Nagydíj szervezői készen állnak arra, hogy az előzések elősegítése érdekében, módosítsanak a vadonatúj versenypálya vonalvezetésén még az idei futam előtt.
A Forma-1 első éjszakai versenyének helyet adó Szingapúri Nagydíj szervezői készen állnak arra, hogy az előzések elősegítése érdekében, módosítsanak a vadonatúj versenypálya vonalvezetésén még az idei futam előtt.
Annak ellenére, hogy a villanyfényes futam kapta meg a legjobb nagydíjrendezésért járó trófeát az FIA díjkiosztóján, az illetékesek azt szeretnék, ha még látványosabb és izgalmasabb versenyt rendezhetnének 2009-ben, és ennek érdekében készen állnak módosítani a pálya vonalvezetésén.
“Módosítani szeretnénk az első, a második, és a harmadik kanyaron, mert azt szeretnénk, ha a versenyzőknek több előzési lehetőségük lenne, mint az elmúlt évben” – mondta az esemény elnöke, Colin Syn az autosport.com-nak.
Bár a látvány lenyűgöző volt, akadtak azért problémák a tavalyi futamon. A versenyzők többsége borzalmasan szidta a hepehupás aszfaltot, ami miatt egyes csapatoknak hozzá is kellett nyúlniuk autóikhoz, hogy a burkolat ne rázza szét a beállításokat.
A nagydíj szervezői éppen ezért azt tervezik, hogy javítanak az aszfalt állapotán, hogy a következő idényben már minden igényt kielégítsen, és ne láthassunk olyan hatalmas szikrákat, mint a tavalyi esztendőben, mikor az autók fenéklemeze sokszor durván súrolta a burkolatot.
“Csökkenteni szeretnénk a puklikat, és simábbá szeretnénk varázsolni a burkolatot” – folytatta Syn. “Szóval mindent megteszünk azért, hogy a módosításokkal még jobb versenyt rendezhessünk, mint 2008-ban.”
Úgy tudni, hogy a sokat vitatott tízes kanyarral is kezdenek majd valamit, ahol a tavalyi évben egy speciális rázókövet helyeztek el a sikán átvágásának elkerülése érdekében.
Bár a rázókövet a versenyzők kérésére lejjebb csiszolták, még így is okozott némi kalamajkát – Kimi Raikkönen versenye itt ért véget, ugyanis túlságosan keményen dobta rá autóját a kerékvetőre.