Nem esett kétségbe az ausztráliai kiábrándító szereplés láttán a McLaren Forma-1-es csapata – a wokingi istállónál számítottak a nehézségekre, és a magabiztos fejlődést tűzték ki célul.
Nem esett kétségbe az ausztráliai kiábrándító szereplés láttán a McLaren Forma-1-es csapata – a wokingi istállónál számítottak a nehézségekre, és a magabiztos fejlődést tűzték ki célul.
A McLaren az idei évben új motorpartnerrel, a Hondával vesz részt a Forma-1-es világbajnoki sorozatban, a rendkívül gyenge előszezon után azonban a csapat teljesítménye a várakozásokat is alulmúlta Melbourne-ben.
A Fernando Alonso helyére beugró Kevin Magnussen motorhiba miatt el sem tudott indulni az év első versenyén, Jenson Button pedig a célba érkezettek közül utolsó lett.
A hétvégén kiderült, a Honda visszafojtotta V6-os motorjait Melbourne-ben, komoly túlmelegedési problémák jelentkeztek ugyanis a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel.
Eric Boullier, az istálló versenyigazgatója úgy nyilatkozott, nincs határidő arra vonatkozóan, hogy mikorra kell megoldaniuk a japánoknak a megbízhatósági gondokat.
„Nincs határidő. Az alapok már adottak. Egy kicsit körbe-körbe járkálunk, olyan ez, mint a tyúk vagy a tojás esete” – mondta a francia szakember.
„Tudjuk fejleszteni az autót, ha viszont nem vagyunk elég gyorsak, nem használjuk ki eléggé a gumikat sem, szóval sokat veszítünk az autó teljesítményéből.”
„Minél jobban növeljük az autó kapacitását, illetve teljesítményét, annál jobban ki tudjuk hozni a benne rejlő potenciált. Szóval kezdetben erre kell törekednünk, de hogy mikor érünk el tisztességes eredményt, azt nem tudom megmondani.”
Arai Jasuhisa, a Honda motorrészlegének vezetője elárulta, a vállalat pontosan tudja, hogyan oldja meg a problémákat.
„Már most tudjuk, mi történt, szóval óvatosan, lépésről-lépésre haladunk. Miután azonosítottuk a problémát, próbálunk javulni a következő versenyekre, lépésről-lépésre. De nem mondok időpontot, hogy mikorra kell elkészülnünk.”
Bár a McLarennél többen elégedetlenek a Hondával, Boullier kifejtette, nemcsak az erőforrással, hanem az autóval is vannak problémák.
„Kétlem, hogy győztes autónk van, és ennyire rossz a motor” – mondta.
„Az autó is egy új koncepció, és még ha az alapok jók is, a versenygép pedig vezethető és jól teljesít, akkor is fejlesztenünk kell rajta.”
„Tudjuk, hogy a tavalyihoz képest ez egy jó modell, de azzal is tisztában vagyunk, hogy a következő néhány hónapban jelentős mértékben fejleszthetünk az aerodinamikán.”