Vettel senkitől sem zavartatva megnyerte a biztonsági autós fázissal kétszer is megszakított Koreai Nagydíjat. A két Lotus-pilóta, Räikkönen és Grosjean állhatott még dobogóra.
Vettel senkitől sem zavartatva megnyerte a biztonsági autós fázissal kétszer is megszakított Koreai Nagydíjat. A két Lotus-pilóta, Räikkönen és Grosjean állhatott még dobogóra.
A rajtnál Sebastian Vettel esélyt sem hagyott riválisainak, azonnal faképnél hagyta üldözőit. Az első kanyarban mögötte egészen az ötödik Fernando Alonsóig változatlan maradt a sorrend, lejjebb viszont nagyon izgalmas csaták alakultak ki.
Romain Grosjean Lewis Hamiltont megelőzve fellépett a második helyre, így a Lotus mögött a két Mercedes autózott, Nico Rosberg ugyanis megőrizte negyedik helyét. Mögöttük még az első kör alatt a 3-as kanyarba négyen estek be egymás mellett, és itt Felipe Massa húzta a rövidebbet, mert megpördült a Ferrarival. A nagy csatákból Nico Hülkenberg jött ki jól, Alonsót megelőzve ötödiknek jött fel a Sauberrel. A német pilóta valóban úgy teljesít hétről hétre, hogy azzal felhívja magára azon csapatok figyelmét, akik még pilótát keresnek 2014-re.
Vettel öt kör alatt közel három másodperces előnyt autózott ki magának Grosjeannal szemben, aki szintén leszakította magáról a Mercedeseket. Az első bokszkiállásokra sem kellett sokat várni, igaz, ezeket a kényszer szülte, hiszen Jenson Button még a rajt után megsérülő első légterelőjét cserélte le, a megpördülése miatt a mezőny végére csúszó Massát pedig taktikai okok miatt hívhatták ki.
A büntetése miatt a 13. helyről rajtoló Mark Webber, illetve a Q3-ban hibázó, így csak a 9. rajthelyet megszerző Kimi Räikkönen is jó ütemben zárkózott fel a verseny első etapjában.
A 9. kör végén Hamilton és Alonso is kereket cserélt, majd a következő körben Grosjean is a bokszba hajtott. A francia éppen Hamilton elé tért vissza a pályára, és kemény csatában sikerült is maga mögött tartania riválisát. Vettel a 11. körben állt ki, és Grosjeanék elé állt vissza, előnye kis mértékben csökkent.
A kerékcserék után a verseny elsősorban a gumik óvásáról szólt, mindenki küzdött a közepes abroncsok szemcsésedével.
A 31. körben Sergio Perez jobb első durrdefektet kapott, de még vissza tudott menni a bokszba új szettért. A biztonsági autót azonban így is beküldték, mert több törmelék is az aszfalton maradt. Ezt a pályabírók hamar eltávolították, miközben mindenki letudta második tervezett kerékcseréjét. Webber is kénytelen volt kiállni, holott ő nem sokkal a biztonsági autó bejövetele előtt cserélt, de közvetlenül Perez mögött haladt, amikor felrobbant a McLaren kereke, és ráhajtott a törmelékre.
A saftey car mögött csak lassan alakult ki a tényleges sorrend, emiatt csak a 36. kör végén hagyta el a pályát. Sokáig azonban nem ácsorgott a bokszban, egy körrel később újra szükség volt rá, miután Webber autója lángra kapott. Az ausztrált a 3-as kanyarban oldalról a tehetetlenül keresztbe csúszó Adrian Sutil ütötte meg, és a Red Bull utána azonnal lángra kapott. Az ausztrál pilóta sértetlenül szállt ki, autóját viszont csak percekkel később tudták eloltani. A pályán egy a tűzhöz igyekvő beavatkozó autó is megjelent Vettel előtt, majd jött három körre a biztonsági autó.
Az új rajtnál Vettel mögött már Räikkönen volt a második, aki még a tűz előtt megelőzte csapattársát, Grosjeant, igaz, a manőver közben kis híján összeakadtak.
Räikkönen nem tudott tapadni a németre, de a hátralévő 13 körben a gumik állapota még kulcsfontosságú volt, így a finn pilótának a győzelemről sem kellett még lemondania ekkor. Grosjean harmadik helye stabilnak tűnt, mögötte Hamilton Hülkenberget próbálta megelőzni, de meglepő módon nem boldogult a Sauberrel, a német remekül védekezett. Alonso is megérkezett a nyakukra, Button pedig kivárásra játszott.
Ugyanilyen izgalmas jelenetek zajlottak le kicsit hátrébb is, a 10. helyért zajló csatából végül Massa jött ki győztesen, a Ferrari brazilja kettőt is előzött egyszerre egy szemfüles manőverrel. Daniel Ricciardo műszaki hiba miatt a 7. helyről esett ki, az ausztrál így ismét peches hétvégét tudhat maga mögött, pedig ismét jól teljesített.
A hajrában a Lotus Grosjeant szabályosan ráuszította a csapattárs Räikkönenre, aki eleinte szabadkozott, de az utolsó körben utolérte a finnt, ám előzni már nem tudott.
Hülkenberget negyedikként intették le, akinek a hajrában Alonso is besegített azzal, hogy megpróbálta megelőzni Hamiltont, akinek így már hátrafelé kellett figyelnie. Rosberg hetedik lett, neki egy orrkúpcsere tett keresztbe. Button, Massa és Perez szerzett még pontot, igaz, utóbbi kettőt a versenybírók beidézték, így az ő helyezésük még nem tekinthető véglegesnek.
Vettel zsinórban negyedik versenyét nyerte meg, ami összességében már a nyolcadik volt idén. Legfőbb üldözője, Alonso lemaradt a dobogóról, kettejük közt immáron 77 pont a különbség, vagyis a spanyol Vettel sorozatos nullázása esetén három győzelemmel sem előzné meg a címvédőt. Bár öt forduló még hátra van, de a bajnokság lényegében lefutottnak tekinthető, egy ilyen kirobbanó formában lévő Vettel ellen már a futamgyőzelem is bravúr lenne, nem is beszélve a vb-cím megszerzéséről.
A bajnokság jövő hétvégén Japánban folytatódik.