A Forma-1 képes lesz olyan motorokkal előállni, melyek izgalmasak lesznek a rajongók számára is, így nem lesz szükség arra, hogy visszatérjenek a V8-as erőforrásokhoz – így vélekedik a Mercedes főnöke, Toto Wolff, valamint az F1 ügyvezetője, Ross Brawn.
A királykategória és a gyártók vezetői tovább folytatják az egyeztetéseket arról, hogy 2021-től milyen motorformula lépjen életbe a Forma-1-ben. Az eddigi értekezések alapján a legvalószínűbb, hogy a soron következő érában is ikerturbós V6-os hibrid motorok lesznek majd, ám a hőenergia-visszanyerő rendszer [MGU-H] nélkül.
A rajongók közül sokan azt szeretnék, ha a sportág visszatérne a V8-as, vagy V10-es motorokhoz, a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff, valamint a Forma-1 ügyvezetője, Ross Brawn biztos abban, a jelenlegi motorokon is lehet úgy javítani, hogy azok a gyártókat és a rajongókat is elégedettséggel töltsék el – és hangosak legyenek.
„Erősen hiszem, hogy az F1 a csúcstechnológia és innováció, valamint a teljesítmény színtere” – mondta Toto Wolff.
„Ha megpróbáljuk visszaforgatni az idő kerekét a híres ’80-as és ’90-es évekbe, csak azért, mert azokat annyira szerettük, az rossz stratégia. Az eddigi egyeztetések nagyon jól alakultak, mert látjuk, hogy mit akarunk megtartani a jelenlegi szabályokból.”
„És van néhány alappillér, melyekre szükség van az új motorok esetében: a fejlesztési költségeket kontroll alatt kell tartani, magas technológiájú erőforrásokra van szükség, hibrid motorra, és az erő-súly arányának jobbnak kell lennie, mint most – és persze a hang minőségét is meg kell vizsgálnunk.”
„Különféle módszereket nézünk arra vonatkozólag, hogy miképp is tudnánk ezt megtenni, és eddig mindenki ugyanazon az úton jár. Hiszem, hogy a szezon végére már közelebb juthatunk, és elmondhatjuk, hogy ez az, amit akarunk 2021-re.”
Ross Brawn – aki elmondása szerint mindent megtesz azért, hogy a Forma-1 a továbbiakban mg vonzóbb legyen a rajongók számára – hozzátette, fontos, hogy eleget tegyenek a szurkolók igényeinek, ugyanakkor szem előtt kell tartaniuk a gyártók érdekeit is.
„Rengeteg rajongónk mondja, hogy vissza akarják kapni a szívómotorokat, de fel kell tenni a kérdés, hogy miért is?” – fogalmazott a szakember.
„Azért, mert nagyobb érzelmeket vált ki a hangjuk és a fordulatszámuk. Szóval tudunk-e olyan hibrid motort építeni, amelynek megvan ez a hangja és fordulatszáma? Azt gondolom, a Forma-1-ben érdekelt gyártók pontosan tudják, hogy ez kulcskérdés.”
[tie_full_img][/tie_full_img]
„Nekik is szükségük van egy sikeres F1-re. Nincs értelme a mérnöki szakértelemnek, mely demonstrálja a technológiát, ha senki sem nézni. A gyártók tudják, hogy szükség van az egyensúlyra, és képesnek kell lenniük arra, hogy megnyerjék a szenvedélyes rajongókat.”