Bár korábban úgy volt, hogy már ezen a héten szemügyre veszi a vadonatúj koreai pályát, az FIA jelezte, hogy csak szeptember 21-én utazik a helyszínre, és vizsgálja meg, hogy megrendezésre kerülhet-e az első Koreai Nagydíj, október 24-én.
Bár korábban úgy volt, hogy már ezen a héten szemügyre veszi a vadonatúj koreai pályát, az FIA jelezte, hogy csak szeptember 21-én utazik a helyszínre, és vizsgálja meg, hogy megrendezésre kerülhet-e az első Koreai Nagydíj, október 24-én.
Miközben egyre több híresztelés lát napvilágot, miszerint nem készül el időben a koreai pálya, az FIA bejelentette, hogy csak egy hónappal a futam megrendezése előtt végzi el a végső pályabejárást, és ad zöld utat a nagydíj megrendezése előtt.
A szabályok kimondják, hogy a pályabejárásnak 90 nappal az adott verseny megrendezése előtt meg kell történnie, ám a szövegezés szerint ez csak egy ajánlott, mintsem kötelező határidő.
A hétvégén azonban többet megtudhatunk a pálya állapotáról, ugyanis a tervek szerint Karun Chandhok pályára viszi a Red Bull Racing tavalyi versenygépét a Koreai Nagydíjnak helyet adó ringen, hacsak nem fújják le az egészet.
Hermann Tilke, a pálya tervezője az elmúlt hétvégén optimistán beszélt az előkészületekről, és az Autosportnak adott interjújában elmondta, hogy biztos abban, hogy mindennel időben elkészülnek és nem kerül veszélybe a futam megrendezése.
„A pálya még nem készült el teljesen, de a versenyre minden készen lesz. Természetesen igen szűk az idő, de ez minden más pálya építésénél így van” – mondta a sztártervező.
„Minden forma-1-es pálya építésénél az a legnagyobb probléma, hogy a verseny időpontja már előre ki van tűzve, és ha a rossz idő, vagy más miatt nem halad úgy a munka, ahogy annak kéne, nem lehet elhalasztani a debütálást.”
„Más, átlagos épületnél lehet egy-két hét csúszás, azonban egy forma-1-es pályánál ez nem lehetséges. Egyszerűen még egy hetet sem lehet csúszni, hiszen a verseny időpontja adott, addigra mindenképpen el kell készülni.”