A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán nyilvánosságra hozta a Motorsport Világtanács július 26-i, illetve szeptember 13-i meghallgatásának teljes jegyzőkönyvét, ám először egy még cenzúrázatlan változatot töltött fel publikus szerverére.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán nyilvánosságra hozta a Motorsport Világtanács július 26-i, illetve szeptember 13-i meghallgatásának teljes jegyzőkönyvét, ám először egy még cenzúrázatlan változatot töltött fel publikus szerverére.
Egy nappal a dokumentumok nyilvánosságra hozatala előtt az FIA elküldte a teljes anyagot a Ferrari és a McLaren részére, hogy véletlenül se maradjanak benne olyan technikai, illetve gazdasági információk, melyek senki másra nem tartoznak.
A szövetség végül megkapta a már cenzúrázott anyagot, melyben a titkos információk feketével ki voltak húzva. Igen ám, de az semmit nem ért, ugyanis ha a szöveget valaki kijelölte és átmásolta egy szövegszerkesztőbe, azonnal fény derült a titkokra.
A rossz változatot pár perc után törölte az FIA, és a javítottal helyettesítette, ám ez semmit nem ért, hiszen akkor már rengetegen letöltötték a titkos információkkal teletűzdelt anyagot, melyben részletes technikai információk voltak a Ferrari és a McLaren autóiról.
Többek között az is kiderült, mennyi volt a wokingiak azóta már felfüggesztett főtervezője, Mike Coughlan éves fizetése, illetve azt is megtudhattuk, pontosan milyen az MP4/22-es modell súlyelosztása.
A két élcsapat fékegyensúlyáról, illetve fékrendszeréről is számos információ kiszivárgott, míg azt is megtudhattuk, milyen eredetű gázt használt a Ferrari a gumik teljesítményének javítása érdekében.
Az FIA szóvivője megerősítette, hogy hibáztak, de nem kommentálta a történteket.
A Titkok egy része:
Július 26-i meghallgatás:
Dennis: “Ismerik Mr. Coughlan szerződését, és tisztában vannak azzal, hogy évi 300.000-400.000 angol fontot fizetünk neki, ami kevesebb, mint 1 millió amerikai dollár. Számos olyan tervező van, aki több tíz millió dollárt keres, őket az motiválja.”
Szeptember 13-i meghallgatás:
Patrick Lowe: “Azt tapasztaltuk, hogy számunkra minden körülmények között jobb az, ha előrébb helyezzük az autó tömegközéppontját. Ez a mostani és a múltkori jelentésben is terjedelmes fejezetet kapott. Mi azt az elvet követtük az idei évben, hogy minél előrébb helyezzük az autó tömegközéppontját. Ahogy azt mindenki tudja, volt egy kisebb gondunk a váltó bemutatásával Magyarországon. Ez is jól mutatja idei filozófiánkat.”
Pedro de la Rosa: “Az idei autónkat úgy terveztük meg, hogy minél előrébb helyezzük a súlyt. Sikerült elérnünk, hogy le tudjunk csípni valamennyi tömeget a váltóból.”
Nigel Tozzi: “Azt mondja, hogy március 22-én Mr. Coughlan azt írta, hogy véleménye szerint a Ferrari rendszere egy “rugóval kombinált dupla-hátsó főhengerre” épül, amely késlelteti a hátsó kerekek fékezését, majd azonnal felerősíti azt.”
Pedro de la Rosa: “Arról kaptam információt, hogy a Ferrari a gumikat egy olyan gázzal fújja fel, mely CO2-t is tartalmaz.”