Az FIA vezetése aggodalmát fejezte ki a Toyota és a Bridgestone döntése miatt, miszerint előbbi azonnali hatállyal, utóbbi pedig a jövő év végén elhagyja az F1-et. A szövetség magyarázatot vár a japán autógyártól.
Az FIA vezetése aggodalmát fejezte ki a Toyota és a Bridgestone döntése miatt, miszerint előbbi azonnali hatállyal, utóbbi pedig a jövő év végén elhagyja az F1-et. A szövetség magyarázatot vár a japán autógyártól.
Bár a Bridgestone döntése is sokkolta a nagyközönséget, a japán beszállító jó előre jelezte, hogy nem kívánja meghosszabbítani jövő év végén lejáró szerződését.
A Toyota helyzete viszont teljesen más, ugyanis a japán autógyártó néhány hónapja írta alá az új Concorde Egyezményt, mellyel a 2012-es szezon végéig elkötelezte magát a Forma-1 mellett, így felmerül a kérdés, hogy ennek tudatában ezt miért tette meg.
Az FIA éppen ezért magyarázatot vár a japán vezetéstől, ugyanis csak azt követően tud egy újabb csapatot – jelen esetben a várólistán lévő QadBak/Saubert – beengedni a jövő évi bajnokságba.
“Sürgős magyarázatot várunk a Toyota F1 istállótól, hogy tisztázza a bajnoksággal kapcsolatos jogi álláspontját. Ez ugyanis közvetlen kihatással lesz a 13. hely kiadására” – olvasható az FIA hivatalos közleményében.
A kölni bázisú csapat távozása azt is jelenti egyben, hogy alig egy éven belül már a harmadik nagyvállalat hagyja el a Forma-1-et, ami szintén felhívja a figyelmet a költségcsökkentés fontosságára.
Az FIA az év elején egy úgynevezett költségvetési plafon bevezetését tervezte, ám azt a csapatok hatalmas harc árán leszavazták, majd kierőszakolták, hogy a szövetség bólintson rá arra, hogy maguk menedzseljék a költségek csökkentését, hogy a kiadások a 90-es évek eleji szintre kerüljenek vissza.
A szövetség szerint hiba volt belemenni ebbe: “Az FIA folyamatosan figyelmeztetett, hogy a motorsport nem szaladhat el a gazdasági világválság elől. Ezért is szólítottuk fel a jelenlegi csapatokat a költségek csökkentésére, és bátorítottuk a független csapatokat a belépésre.”
“Az FIA elfogadta a csapatok által javasolt költségcsökkentési intézkedéseket azért, hogy hosszú távra el tudják kötelezni magukat a világbajnokság mellett. A Toyota bejelentése szintén bizonyítja az FIA által eredetileg javasolt költségcsökkentési tervek fontosságát.”