A következőkben a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos közleménye olvasható…
A következőkben a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos közleménye olvasható…
Az Ausztrál Nagydíj utáni meghallgatáson, a Stewardok nem fértek hozzá az egyes rajszámú versenyző, Lewis Hamilton és csapata, a Vodafone McLaren Mercedes között lezajlott rádióbeszélgetéshez, illetve nem értesültek Lewis Hamilton futam után adott nyilatkozatairól.
A Stewardok rendelkezésre álló videofelvételek alapján úgy tűnt, hogy Jarno Trulli autója elhagyta a pályát, és az egyes rajtszámú autó átvette a harmadik helyet.
Ezt követően az látszott, hogy Trulli visszaelőzi Hamiltont, és visszaveszi tőle a harmadik helyet, ami tilos a biztonsági autós periódusban.
A futam után nagyjából egy órával megrendezett meghallgatáson, a Stewardok és a versenyigazgató megkérdezte Lewis Hamiltont és a csapatmenedzsert, David Ryant, hogy Hamilton utasítást kapott-e arra, hogy hagyja elmenni maga mellett Trullit.
Mind a versenyző, mind a csapatmenedzser azt állította, hogy nem történt ilyen utasítás. A versenyigazgató külön megkérdezte Hamiltont, hogy szándékosan engedte-e el maga mellett Trullit. Hamilton erre nemmel felelt.
Azonban néhány nappal a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után, újabb bizonyítékok kerültek a Stewardok birtokába, melyek rámutattak, hogy…
a. Közvetlenül a futam után, még mielőtt Hamilton megjelent volna a meghallgatáson, a médiának adott interjújában egyértelműen kijelentette, csapata utasítására engedte el maga mellett Trullit.
b. Továbbá a versenyző és a csapat közötti rádióbeszélgetés alkalmával kétszer is elhangzott az utasítás, hogy engedje maga elé Trullit.
A Stewardok a rádióbeszélgetések, illetve a médiának adott nyilatkozok ismeretében úgy érezték, hogy a versenyző és a csapatmenedzser félrevezette őket, aminek következtében jogtalanul büntették meg Jarno Trullit, és adták Lewis Hamiltonnak a harmadik helyet.