A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore megerősítette, hogy csapata idei versenygépe, amely már megtette első köreit a portugál Algarvében, egyelőre még nem ment át két, az FIA által kötelezően előírt törésteszten.
A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore megerősítette, hogy csapata idei versenygépe, amely már megtette első köreit a portugál Algarvében, egyelőre még nem ment át két, az FIA által kötelezően előírt törésteszten.
Az olasz szakember azonban nem aggódik emiatt, ugyanis még két hónap van a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig, így elmondása szerint lesz elég idejük arra, hogy teljesítsék a törésteszteket.
Ez idő alatt azonban olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint az R29 furcsa orrkúpja csak ideiglenesen került fel az autóra, ugyanis az eredeti, a jelenleginél jóval keskenyebb elemen – éppen az elbukott töréstesztek miatt – még dolgoznak.
Ezt a spekulációt erősíti az is, hogy a Renault hivatalos weboldalán egy 3D-s grafika látható, amely az új autót ábrázolja, ám egy sokkal megszokottabb, keskenyebb orrkúppal.
Lapunk utánajárt a dolognak, és megtudta, hogy a Renault nem változtatott eredeti tervén, és nem csak a teszteken fogja használni a furcsa orrkúpot.
“Kérem, ne indítsunk útjára olyan híreszteléseket, melyekről nincs is értelme beszélni” – mondta a Renault sajtószóvivője az F1világ.hu-nak. “A 3D-s grafika mindössze azt a célt hivatott szolgálni, hogy megmutathassuk az új festést, mielőtt bemutatnánk az új autót.”
“Nem volt kézzelfogható fotónk az autóról január 19-ig, így ezek a 3D-s grafikák nagyon hasznosak voltak web designereink számára, hogy fejlesszék a 2009-es weboldalt. Ezek a rajzok nem a tervezőirodánkban készültek, nem reprezentálják az új aero csomagot. Egyáltalán nem technikai rajzok.”