1991 óta rendeznek Forma-1-es versenyeket Barcelonában, a katalán főváros szerződése azonban a 2019-es versenyt követően lejár. A Liberty Media ragaszkodik Spanyolországhoz, az új feltételekről való egyezkedés azonban meglehetősen nehéz lehet – két okból is.
Az egyik, hogy a sportág tulajdonosa a klasszikus, már-már unalmasnak titulált helyszínek helyett olyan városokba, olyan versenypályákra vinné el a Forma-1-et, mint Miami, Párizs, vagy éppen Berlin. A Liberty Media persze ragaszkodik ahhoz, nem kíván megválni a tradicionális európai helyszínektől, és bár Monzában és Spa-Francorchampsnak talán valóban nincs félnivalója, Barcelona és Hockenheim helyzete közel sem lehet ennyire egyszerű.
A Spanyol Nagydíj helyzetét ráadásul a jelenlegi politikai helyzet is nehezíti, Katalónia ugyanis továbbra is függetlenedni szeretne, a régió elnökét pedig ősszel le is tartóztatták az alkotmányellenes – és egyébként Katalónia függetlenedéséről döntő – népszavazás miatt.
A spanyol konfliktus egyik következménye az lehet, hogy a spanyol kormány alaposan lecsökkenti a katalán régió költségvetését, ez pedig komoly hatással lehet a barcelonai Spanyol Nagydíjra. Madrid pedig készen áll a versenyrendezésre.
Vicenc Aguilera, a barcelonai versenypálya elnöke mindazonáltal nem aggódik, szerinte ugyanis nem számít, hogy milyen kormány uralkodik.
„Tudomásom szerint nem sok csapat kardoskodik egy madridi versenyért, persze tudom, hogy Madridban sokan szeretnék, ha verseny lenne ott” – mondta.
„De ha logikusan nézzük a dolgokat, egy barcelonai versenynek sokkal több értelme van, és küzdeni fogok azért, hogy itt maradjon a verseny.”
Chase Carey, a Forma-1 vezetője is szeretne tárgyalni a hosszabbításról.
„A következő néhány hónapban ki kell derítenünk, hogyan tudnánk megállapodásra jutni, mert nagy értéknek tartjuk a Spanyolországgal, és a spanyol rajongókkal való kapcsolatunkat” – mondta.
„Ennek az országnak nagyszerű történelme van az országban, szóval a célunk természetesen az, hogy Spanyolországban maradjunk.”