A hétvégi Magyar Nagydíjon mindkét Williams a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel állhat majd rajthoz, miután a csapat a Nürburgringen adatgyűjtés céljából kiszerelte a hibrid technológiát Rubens Barrichello versenygépéből.
A hétvégi Magyar Nagydíjon mindkét Williams a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel állhat majd rajthoz, miután a csapat a Nürburgringen adatgyűjtés céljából kiszerelte a hibrid technológiát Rubens Barrichello versenygépéből.
A grove-i gárda arra szeretett volna választ kapni Németországban, hogy a KERS eltávolításával javul-e az FW33-as versenygép gumikezelése.
A Williams technikai igazgatója, Sam Michael hétfőn megerősítette, a Hungaroringen mindkét autót felszerelik a KERS-rendszerrel.
„Korábban aggodalmaink támadtak a KERS-rendszerrel kapcsolatban, miután féktávon problémáink voltak a fékegyensúly kontrollálásával” – magyarázta a szakember.
„Többször éreztük a múltban, hogy amikor kikapcsoltuk a hibrid rendszert, a hátsó gumik degradálódásának mértéke jobb lett. Kétségtelen, hogy az időmérőn ez kedvezőbb, mert három és fél tizedmásodpercet jelent, hiszen ki tudunk menni anélkül, hogy fel kellene tölteni a KERS-et az időmérőre.”
A csapat tehát úgy döntött, hogy a Nürburgringen kiszereli Rubens Barrichello autójából a hibrid technológiát, és ennek köszönhetően a balanszsúlyokkal is szabadabban játszhattak.
„Szükségünk volt arra, hogy teljesítsünk így egy versenyhétvégét is lássuk, mi történik az autóval, ha nincs akkumulátortöltés, mert amikor Silverstone-ban voltunk és nem volt fújt diffúzor, át tudtunk váltani egy más motorvezérlési üzemmódra.”