Ahogy idén, úgy jövőre is hat versenyhelyszínen tartanak sprintfutamot — hogy pontosan hol, azt mostanáig csak sejteni lehetett. Kedden azonban az F1 közleményt adott ki, ebben megerősítették, Kínában, Miamiban, Ausztriában, Austinban, Brazíliában és Katarban bonyolítják majd le a sprintfutamos formátum szerint a hétvégéket.
Ez a lebonyolítási forma még 2021-ben debütált a Forma-1-ben, és miután pozitív hatással volt a nézettségi adatokra, megtartották 2022-re és 2023-ra is, sőt, idén már nemcsak három, hanem hat helyszínen rendeztek sprintversenyeket.
„Nagy örömömre szolgál bejelenteni a hat izgalmas helyszínt a jövő évi F1-es sprinthétvégékhez, beleértve két új rendezőt, Kínát és Miamit — mindkét pálya fantasztikus, és nagyszerű versenyzést kíván a rajongóknak” — fogalmazott Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója. „2021-es bevezetése óta a Sprint folyamatosan növekvő TV-s nézettségeket produkál, és több szórakoztatást nyújt a rajongóknak a helyszíneken, valamint növekvő elköteleződést a közösségi- és digitális platformokon.”
A Nemzetközi Automobil Szövetég (FIA) elnöke, Mohammed Ben Sulayem rámutatott: „Folyamatosan fejlődnünk és alkalmazkodnunk kell, hogy azt csináljuk, ami a legjobb a sport számára — ezért együttműködünk a FOM-mal és a csapatokkal, hogy meghatározzuk a sprintformátum jövőbeli irányvonalát.”
Az F1 Bizottság novemberi ülésén a résztvevők már megállapodtak abban, hogy 2024-re ismét módosítanak majd a formátumon — hogy miként, arról a későbbiekben folytatnak majd egyeztetéseket. 2024-ben, a bizottság első ülésén már a javaslatokról tárgyalnak az érintettek. Ezekről egyébként már zajlottak egyeztetések a közelmúltban, és néhány radikálisnak mondható javaslat is felmerült.
Ezek közé tartozik az is, hogy a sprintfutamos szombatokat egy külön F1-es sprintbajnokságként kezelik a jövőben, így a szombaton szerzett pontok nem számítanának bele a világbajnoki küzdelembe. Ezzel el lehetne kerülni azt a forgatókönyvet is, ami idén, Katarban előfordult, miszerint, hogy egy sprintfutamot követően történjen meg a bajnokavatás.
Javaslatként felmerült az is, hogy komoly, akár 1 millió dolláros pénzjutalmat osztanának a győzteseknek, mellyel jobban lehetne ösztönözni őket a szombati sprintfutamokon. De ismét előkerült a fordított rajtrács ötlete is: vagy a top 10 sorrendjét fordítanák meg, vagy a teljes mezőnyt a sprintkvalifikáció eredményéhez képest, de akár a világbajnoki tabella állását is alapul vehetnék.