Közzétette az első fotókat 2016-os Forma-1-es versenyautójáról a korábban sorozatban négy világbajnoki címet szerző Red Bull. Az osztrák istálló ma már meg is kezdi a munkát az RB12-essel.
Közzétette az első fotókat 2016-os Forma-1-es versenyautójáról a korábban sorozatban négy világbajnoki címet szerző Red Bull. Az osztrák istálló ma már meg is kezdi a munkát az RB12-essel.
Az idei szezonban használatos festést már múlt héten, egy londoni sajtótájékoztatón leleplezte a Red Bull, ott azonban az új autót még nem tárták a nagyközönség elé.
Az eredeti tervek szerint a Milton Keynes-i istálló az első tesztnap reggelén, a barcelonai bokszutcában mutatta volna meg először a média képviselőinek, illetve a rajongóknak az RB12-es versenyautót, hétfőn reggel azonban saját weboldalán tette közzé az arról készült stúdiófotókat.
Adrian Newey, az istálló főtervezője azt mondta, úgy érzi, sikerült rengeteget tanulniuk 2015-ben, így az idei évre is egy remek autót építettek. Kérdés persze, a Renault motorjai mennyire lesznek versenyképesek az előttünk álló szezonban.
„Gyakran megkérdezik, az autó mely területével vagyok leginkább elégedett, de a jelenlegi stabil szabályok közepette nagyon nehéz új területeket feltérképezni” – mondta a neves szakember.
„Ezért arra összpontosítottunk, hogy az autó minden egyes komponensét tökéletesítsük – a felfüggesztést, a karosszériát, az aerodinamikát – hogy ezek mind harmóniában dolgozzanak. Azt gondolom, megtanultuk a tavalyi leckéket, és a szimulációk által kapott jelzések azt mutatják, hogy ez egy nagyon erős kasztni lesz.”
Christian Horner csapatfőnök hozzátette, nem volt könnyű dolguk a télen, hiszen meglehetősen későn derült ki, hogy 2016-ban is a Renault motorjait használják majd – TAG Heuer néven.
„Nyilván kihívást jelentett a késői döntés, de sikerült időben megoldást találnunk és az egész csapat hihetetlenül keményen dolgozott, hogy felzárkózzunk a télen” – mondta Horner.
„Szeretnénk építeni a 2015 második felében elért jelentős fejlődésre, meg akarjuk tartani a lendületet az új szezon első versenyein.”