Egy 396 oldalas dokumentumot tárt a Motorsport Világtanács (WMSC) elé annak szerdai, dohai ülésén a Jules Bianchi balesetét vizsgáló tízfős bizottság.
Egy 396 oldalas dokumentumot tárt a Motorsport Világtanács (WMSC) elé annak szerdai, dohai ülésén a Jules Bianchi balesetét vizsgáló tízfős bizottság.
A jelentésből kiderül, a Marussia súlyosan sérült versenyzője 126 km/h-s sebességgel csapódott neki a 6,5 tonnás munkagépnek a Japán Nagydíjon.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) oldalára felkerült tájékoztatásból kiderül, a Peter Wright által vezetett bizottság 11 pontban fogalmazta meg azokat a konklúziókat, melyeket le lehet vonni Bianchi szuzukai balesete kapcsán.
Ezek közül az egyik, hogy az ifjú versenyző nem lassított le annyira, hogy elkerülje a kicsúszást, mint ahogy tette azt néhány perccel korábban Adrian Sutil.
A vizsgálóbizottság megállapította, a Sutil autójának mentését végzők teljes mértékben szakszerűen jártak el: erre az elmúlt 8 esztendő 384 balesetét vizsgálva jutottak.
A jelentésből kiderül, abban a 2 másodpercben, míg Bianchi autója elhagyta a pályát és a munkagépnek csapódott, a versenyző egyszerre nyomta a fék- és gázpedált.
Az ún. FailSafe algoritmust arra tervezték, hogy ilyen esetben felülírja a gázadást és leállítsa a motort, ezt azonban meggátolta az ún. nyomatékkoordinátor, ami a versenyautó elektromos hátsó fékrendszerét szabályozza. A Marussia autóján egy egyedi hátsó fékrendszer kapott helyet, mely – mint kiderült – nem volt kompatibilis a FailSafe-rendszer beállításaival.
A tény, hogy a FailSafe-rendszer nem reagált megfelelően, az ütközési sebességre is hatással lehetett, ezt azonban egyértelműen kijelenteni nem lehet. Mindazonáltal elképzelhető, hogy Bianchit összezavarta, ami történik, és az első kerekek blokkolása miatt nem is tudta megfelelően irányítani versenyautóját.
Kiderült az is, a versenyző mentését végzők szakszerűen jártak el, és mindez döntő szerepet játszott abban, hogy sikerült Bianchi életét megmenteni.
Érdekes megállapításra jutott emellett a bizottság, kiderült ugyanis, hogy a versenyző sérülései nem lettek volna enyhébbek, ha zárt a pilótafülke, vagy ütközéselnyelő szoknyákkal szerelik fel a munkagépet.