Bár a szabályok szigorúak és egyértelműen meghatározzák a kipufogócsonkok helyzetét és dőlésszögét, a csapatvezetők egy része úgy véli, előkerülnek még érdekes értelmezések, melyek vitára adhatnak okot a közeljövőben.
Bár a szabályok szigorúak és egyértelműen meghatározzák a kipufogócsonkok helyzetét és dőlésszögét, a csapatvezetők egy része úgy véli, előkerülnek még érdekes értelmezések, melyek vitára adhatnak okot a közeljövőben.
Az FIA már hónapokkal ezelőtt világossá tette, hogy nem fogja tolerálni az olyan kipufogó megoldásokat, melyek egyértelműen az aerodinamika hatékonyabbá tételét szolgálják, még akkor sem, ha azok megfelelnek a szabályoknak.
A szövetség azt várja az új direktíváktól, hogy eltűnjön a befújt diffúzor a Forma-1-ből, ami az elmúlt két év meghatározó eszköze és fejlesztése volt.
A Red Bull Racing tervező géniusza, Adrian Newey azonban elmondta, hogy egyáltalán nem biztos abban, hogy vitáktól mentes lesz az idei év a Forma-1-ben, hiszen a csapatok – ahogy azt szokták – mindig megpróbálnak a határokon mozogni, éppen nem átlépve azokat.
„Az FIA eléggé egyértelműen kijelentette és meghatározta, hogy mit tart szabályosnak, és mit nem” – mondta a szakember. „Nem szeretnének olyan zárt elvezető csöveket látni, melyek a kipufogógázokat az autó más pontjára vezetik, ezzel hatékonyabbá téve az aerodinamikát.”
„Továbbá számos olyan meghatározott terület van, ahol nem lehetnek karosszériaelemek, éppen azért, hogy azok által ne legyenek terelhetők a kipufogógázok.”
„Bízunk abban, hogy nem lesznek viták, azonban mindig megvan az esélye annak, hogy valaki előáll egy olyan megoldással, ami ugyan kielégíti a szabályokat, azonban a határmezsgyén mozog, így teret adva a vitáknak.”
A Lotus technikai igazgatója, James Allison így folytatta: „Úgy gondolom, hogy a technikai direktíva szövegezéséből az derül ki, hogy az FIA nem tolerálja azon megoldásokat, amik egyértelműen az aerodinamika hatékonyabbá tételét szolgálják.”
„Bár meg van szabva, hogy mekkora lehet a kipufogó, hol helyezkedhet el, miként állhat ki a karosszériából, mindig lesznek más és más értelmezések, és olyan megoldások, amik nem tetszenek majd egyeseknek, így nem vagyok teljesen nyugodt.”
Az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting tegnap a téli teszt helyszínére utazott, hogy saját szemével is megnézze az új versenygépeket és azok kipufogóit.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mindennel elégedett volt-e, de megerősítette, hogy a vitás koncepciókat mindenképpen ki fogja vizsgálni az irányító testület – ha talál ilyet.