A Honda Racing csapatvezetője, Ross Brawn úgy gondolja, hogy a kipörgésgátló hiánya miatt a szokásosnál is eseménydúsabb lesz a hétvégén megrendezésre kerülő Monte-Carlói Nagydíj.
A Honda Racing csapatvezetője, Ross Brawn úgy gondolja, hogy a kipörgésgátló hiánya miatt a szokásosnál is eseménydúsabb lesz a hétvégén megrendezésre kerülő Monte-Carlói Nagydíj.
Az egységesített elektronikai rendszer (ECU) idei bevezetésével többek között tiltólistára került a kipörgésgátló, és az elektronikus motorfék a Forma-1-ben.
Bár eddig nem érződött a vezetést segítő rendszerek hiánya, Brawn úgy gondolja, hogy jóval nehezebb dolguk lesz majd a pilótáknak az alacsonyabb tapadású pályákon, mint amilyen a hétvégi versenynek helyet adó Monaco.
“A versenyzők igen gyorsan hozzászoktak a kipörgésgátló hiányához, és talán a török volt az első verseny, ahol számos kipördülést láthattunk az alacsony hőmérséklet és a gumik nem megfelelő tapadása miatt” – mondta a szakember. “Monacóban sokkal veszélyesebb mindez, ugyanis nincsenek bukóterek, és egy apróbb hiba is végzetes lehet.”
Brawn az is elmondta, hogy véleménye szerint az elektronikus motorfék hiánya legalább olyan komoly hatással van a versenyzésre, mint a kipörgésgátló betiltása, különösen a puklis pályákon, ahol még trükkösebbek a fékzónák.
“Úgy gondolom, hogy az elektronikus motorfék hiánya legalább olyan nagy jelentőségű, mint a kipörgésgátló betiltása, már ami a köridőket illeti. Monacóban pedig mindez felerősödik” – magyarázta a brit szakember.