Ross Brawn kijelentette, hogy a kiváló kezdés ellenére sem érezhetik magukat biztonságban, mert a nagycsapatok, mint a Ferrari és a McLaren, hamar magukra találhatnak, és a szezon előrehaladtával, komoly nyomás alatt tarthatják őket.
Ross Brawn kijelentette, hogy a kiváló kezdés ellenére sem érezhetik magukat biztonságban, mert a nagycsapatok, mint a Ferrari és a McLaren, hamar magukra találhatnak, és a szezon előrehaladtával, komoly nyomás alatt tarthatják őket.
Miközben a Honda-utód már két győzelmet aratott, a tavalyi bajnoki címért harcban álló McLaren mindössze csak egyetlen pontot szerzett, míg a nagy rivális, a Ferrari a bajnokság utolsó helyén kullog.
Brawn azonban nem száll el a sikerektől, mert tisztában van azzal, hogy a jelenlegi erőviszonyok még rengeteget változhatnak, és az említett két csapat mindent megtesz majd azért, hogy visszatérjen az élre, amire minden esélye megvan, erőforrásait tekintve.
A Ferrari és a McLaren vezetése már korábban megerősítette, hogy azért kerültek hátrányba a többiekkel szemben, mert miközben ők az utolsó versenyig harcban voltak a vb-címért a tavalyi évben, riválisaik már jóval korábban megkezdhették idei autójuk fejlesztését.
A brit szakember szintén ennek tulajdonítja az élcsapatok lemaradását, azonban jól tudja, hogy még csak véletlenül sem szabad leírni riválisaikat.
“Ez egy folyománya annak, ami az elmúlt évben, kettőben történt” – mondta Brawn. “Teljesen megváltoztak a szabályok, miközben a McLaren és a Ferrari harcban volt a világbajnoki címért. Természetesen meg tudom érteni, hogy nagyon nehéz volt azt mondaniuk, hogy nézzétek, leállunk az idei autó fejlesztésével, és már a következő szezonra koncentrálunk.”
Míg a két élcsapat az utolsó verseny utolsó kanyarjáig harcban volt a bajnoki címért, sőt a McLaren volt az egyedüli a mezőnyben, aki komoly fejlesztésekkel készült a szezonzáró Brazil Nagydíjra, a Hondához hasonló “kiscsapatok” már jóval korábban átmozgathatták erőforrásaikat a 2009-es idényre.
A Brawn GP idei versenygépe 15-16 hónap kemény munka gyümölcse, és azt sem szabad elfelejteni, hogy ez idő alatt a Honda rengeteg pénzt injektált a projektbe, tehát az anyagi háttér megvolt ahhoz, hogy több irányban haladjanak a fejlesztések, aminek végül meg is lett az eredménye.
“Számunkra nem volt nehéz meghozni a döntést, hiszen nem volt valami jó a tavalyi autónk, miért pocsékoltuk volna arra az időt?” – tette fel a kérdést Brawn. “Számukra sokkal nehezebb volt a döntés, ám mindkét cég erős és fantasztikus mérnöki háttérrel rendelkezik, így biztosan meg fogják oldani a helyzetet.”
“Úgy vélem, hogy most fizetik annak az árát, hogy megnyerték a tavalyi bajnokságot. Mert normális esetben fejlesztesz egy autót, amit a következő idényben is használhatsz, így nem veszítesz semmit.”
“Viszont minden, amit a tavalyi évben elvégeztek a bajnoki cím megszerzése érdekében, az utolsó futam után a kukában kötött ki. Idén slick gumik vannak az autókon, teljesen új az aerodinamika, így minden, amit a bajnokság végén csináltak, igazából ablakon kidobott munka volt” – tette hozzá a csapatfőnök.