Alapos szemléletváltásra lenne szükség a Forma-1-ben a motorformulák tekintetében – ezt mondja a korábbi csapatfőnök, Ross Brawn, aki szerint a jövőben nem arra kellene fókuszálni, hogy a sportban használt technológiát át tudják ültetni a közúti autógyártásba.
Alapos szemléletváltásra lenne szükség a Forma-1-ben a motorformulák tekintetében – ezt mondja a korábbi csapatfőnök, Ross Brawn, aki szerint a jövőben nem arra kellene fókuszálni, hogy a sportban használt technológiát át tudják ültetni a közúti autógyártásba.
A Forma-1-ben a 2014-es idény elején vezették be a V6-os hibrid erőforrásokat, miután több gyártó – köztük a Mercedes – azzal fenyegetőzött, hogy kivonul a sportból, ha olyan technológiát használnak, mely nem releváns a közúti autók gyártásában.
A jelenlegi motorformula 2020-ig van érvényben az F1-ben, Brawn szerint azonban a jövő év végére el kellene dönteni, hogy milyen irányba megy tovább a száguldó cirkusz.
„Az F1-nek alaposan meg kell fontolnia, hogy mit is akar egy motortól” – mondta Brawn a minap egy interjúban.
„Amit az elmúlt években tettünk, az az, hogy összehangoltuk magunkat a közúti autókkal. Zajlik egyfajta forradalom, és 10 év múlva az utcai autók teljesen mások lesznek. Vajon fenn tudjuk tartani az F1 technológiai csodáját, elismervén, hogy ideje eltérni attól, amiről a közúti autók szólnak? Ha nem, a logikus az lenne, ha teljesen elektromos, vagy pedig üzemanyagcellás F1-es autóink lennének néhány év múlva.”
„A Forma-E már egy meglévő sorozat, de a Forma-1 számomra nemcsak a technológia bemutatóterme, hanem egy egész cirkusz, a kérdés pedig az, hogyan tudnánk a lehető legjobban fenntartani ezt?”
„Le kell ülnünk a gyártókkal, a csapatokkal és az érdekeltekkel, és el kell dönteni, mi lesz 2020 után. Lehet, hogy marad minden a régiben, de a költségeket és a komplexitást finomítani kell, mert ezek a motorok túl drágák.”
„2 évre szükség van ahhoz, hogy kidolgozzunk egy motort. Szóval a jövő év végére a Forma-1-nek tudnia kell, milyen motorok kellenek a jövőben.”