A Honda Racing csapatvezetője, Ross Brawn úgy gondolja, hogy a japán gárda annak ellenére előrébb kerülhet a mezőnyben, hogy már nem tervez komolyabb fejlesztéseket az idei évben.
A Honda Racing csapatvezetője, Ross Brawn úgy gondolja, hogy a japán gárda annak ellenére előrébb kerülhet a mezőnyben, hogy már nem tervez komolyabb fejlesztéseket az idei évben.
A brackley-i bázisú alakulat az elmúlt versenyeken bemutatott átdolgozott aerodinamikai csomagjával, és felfüggesztésével befejezte idei autójának továbbfejlesztését, és már teljes erőbedobással a jövő évi autóján dolgozik.
Brawn azonban úgy gondolja, hogy az új elemek és rendszerek finomra hangolásával, csapata további előrelépést tud majd elérni a szezon hátralévő részében.
“Amikor megvizsgáljuk a felfüggesztést érintő fejlesztéseket, melyekről beszélünk, nehéz számszerűsíteni” – magyarázta Brawn.
“A rendszer még nem optimalizált, mert azt még nem tudtuk eleget tesztelni. Az augusztusi szünetben viszont lesz erre lehetőségünk, áttanulmányozzuk az adatokat, hogy az tökéletesen működjön a következő versenynek helyet adó Valenciában.”
Brawn azt is elmondta, hogy az új felfüggesztés nem csak az autó teljesítményének javítása szempontjából volt fontos, hanem azért is, hogy meggyőződhessen arról, megfelelően dolgozik-e az átszervezett csapat.
“Több oka is volt az új felfüggesztésnek” – magyarázta a brit szakember. “Az egyik ok az volt, hogy az újjászervezett csapat megküzdjön egy nagyobb kihívással, mielőtt áttérnénk az új autó munkálataira.”
“Új a menedzsment egy része, akárcsak a CAD rendszerünk, így mindenképpen jó volt, hogy jött egy nagyobb project, mert nem engedhetjük meg magunknak, hogy később működési problémákra derüljön fény” – folytatta Brawn, aki szerint a már meglévő – nehezen áttervezhető elemek miatt – egyelőre nem tudják kihozni az új felfüggesztésből a maximumot.
“Kompromisszumos megoldásokra kellett kényszerülnünk a jelenlegi váltó adta korlátok miatt. Ha a felfüggesztés tervezését a nulláról kezdhettük volna, akkor nem kellett volna ilyen komoly kompromisszumokra kényszerülnünk.”
“Sajnos nem tudjuk kihozni belőle a még benne rejlő lehetőségeket a jelenlegi váltónk és bizonyos alapelemek miatt. Azonban mindenképpen jó irányba haladunk, és egy lépést tettük előre – de sajnos vannak határai az idei autónak” – tette hozzá Brawn.