Ross Brawn szerint nem hagy alább lendületük, sőt még erősebbek lesznek jövőre, hiszen jól haladnak az új autó fejlesztésével, és mivel jól ismerik a Mercedes V8-as erőforrásait, nem kell kompromisszumot kötniük.
Ross Brawn szerint nem hagy alább lendületük, sőt még erősebbek lesznek jövőre, hiszen jól haladnak az új autó fejlesztésével, és mivel jól ismerik a Mercedes V8-as erőforrásait, nem kell kompromisszumot kötniük.
Egy évvel ezelőtt, mikor a Honda váratlanul bejelentette visszavonulását, a brackley-i bázisú alakulat még azt sem sejthette, hogy rajthoz fog tudni állni az idei évben, ezzel szemben pedig megnyerte mindkét világbajnoki címet.
Bár sokan azt gondolják, hogy a Brawn GP csak annak köszönheti idei szárnyalását, mert a Honda már korán megkezdte az idei modell fejlesztését, a csapatfőnök szerint jövőre is eredményesek lesznek, jóllehet az utolsó előtti futamig harcban voltak a vb-címért.
“Megpróbáltuk a lehető legjobban mozgósítani és menedzselni erőforrásainkat, hogy az idei modell fejlesztése mellett a jövő évi autóra is jusson elég figyelem” – mondta Brawn.
“Jövőre nem lesz tankolás, más lesz a kasztni formája, és az abroncsok méretei is változnak, szóval sok minden más lesz, mint idén. Mivel nem akarjuk, hogy csak egyszezonos csoda legyünk, meg kellett bizonyosodnunk arról, hogy az idei fejlesztések mellett elég figyelmet fordítunk a jövő évi projektre.”
Brawn azért is tekint optimistán a jövőbe, mert a tavalyi évvel ellentétben, idén nem kell kapkodniuk a motor beszerelésével, hiszen már jó ideje tudják, hogy a Mercedes-Benz erőforrása fogja hajtani a BGP 002-es modellt.
“Mivel nem kellett kapkodnunk, és nem az utolsó pillanatban tudjuk meg, hogy milyen motor kerül az autónkba, ahogy a tavalyi évben volt, az olyan dolgokat, mint a hűtő-, a kipufogórendszer, és a légbeömlők, jóval akkurátusabban tudtuk fejleszteni az új autó esetében” – folytatta.
“A legfőbb dolog az, hogy már második éve fogunk együtt dolgozni a Mercedesszel, így sokkal jobban be tudjuk építeni a motort az autóba, mivel már jóval korábban megkezdhettük a munkát.”
“A kipufogórendszert, a váltót, a kasztnit, és mindent a motor köré tudtunk tervezni, így semmiféle kompromisszumot nem kellett vállalnunk, nem úgy, mint idén.”
A Brawn csak néhány héttel a szezonkezdés előtt tudta meg, hogy milyen motorral vág neki az idei évnek, így alig volt ideje arra, hogy átalakítsa autóját, amely eredetileg a Honda egységeire volt tervezve.