Ross Brawn optimistán tekint a jövőbe, mert úgy érzi, hogy az idei évben elért sikerek nem a véletlennek és ellenfeleik szarvashibáinak, hanem a kőkemény munkának tudhatók be, így minden esélyük meglesz arra, hogy jövőre is az élmezőnyben maradjanak.
Ross Brawn optimistán tekint a jövőbe, mert úgy érzi, hogy az idei évben elért sikerek nem a véletlennek és ellenfeleik szarvashibáinak, hanem a kőkemény munkának tudhatók be, így minden esélyük meglesz arra, hogy jövőre is az élmezőnyben maradjanak.
Azt követően, hogy egy évvel ezelőtt – a Honda távozása után – élet-halál között lebegett, a brackley-i bázisú alakulat Ross Brawn vezetésével történelmet írt, hiszen az első olyan csapattá avanzsált, amely első évében mindkét vb-címet megszerezte az F1-ben.
Bár sokan azt gondolják, hogy a kiscsapat elvész a süllyesztőben, és csak annak köszönheti idei sikereit, hogy a Honda már korán megkezdte az idei autó fejlesztését, illetve az első futamtól kezdve használta a sokáig vitatott dupla diffúzort, Brawn szerint jövőre is lesz keresnivalójuk a mezőnyben.
“Úgy gondolom, hogy a jövő évi szabályok az ideiek kibővítései. Nem lesz tankolás a futam közben, és mások lesznek az abroncsok (méretei), de ezek nem olyan drámai változások” – mondta a csapatfőnök.
“Láttam az új autót, és azt is láttam, hogy milyen fejlődést értünk el eddig, különösen az aero teljesítmény terén. Szóval azt gondolom, hogy versenyképesek leszünk, azonban azt, hogy pontosan hol leszünk, senki nem tudja megmondani.”
Brawn optimizmusát arra alapozza, hogy véleménye szerint még bőven maradt tartalék a jövő évi autó alapjául szolgáló BGP001-es modellben, ugyanis több területen kompromisszumra kényszerültek késői motorszerződésük miatt.
“Jól haladunk a jövő évi autóval, a motor már a kezdetektől fogva megfelelően üzembe van helyezve, ami mindképpen hatalmas előrelépés az idei évhez képest. Magabiztos vagyok, hogy versenyképesek leszünk jövőre” – folytatta a brit szakember.
“Az idei felkészülésünk nem volt tökéletes, ami a szezon első felében ugyan nem látszott, de a második felében már igen, és ezért is tudott elhúzni mellettünk a Red Bull Racing.”
Bár egy pillanatra sem engedték ki a kezükből a vezető pozíciót, Brawn rávilágított arra, hogy egyáltalán nem volt tökéletes idei versenygépük, így még van hova fejlődniük a jövő évben.
“Az autó túl nehéz, és a tömegközéppontja is túl magasan van, tehát vannak olyan dolgok, amiken javítani tudunk jövőre” – magyarázta Brawn. “Egyszerűen nem tudsz kompromisszumok nélkül, tökéletesen beépíteni egy motort mindössze hat hét alatt, mikor az általában hat hónapot szokott felemészteni.”