David Coulthard arra kéri a Versenyzők Érdekvédelmi Szövetségét, hogy akadályozza meg a gumimelegítők betiltását a Forma-1-ben. A Red Bull Racing skót versenyzője ugyanis nem szeretné, ha megismétlődne az, ami Ayrton Senna halálához vezetett.
David Coulthard arra kéri a Versenyzők Érdekvédelmi Szövetségét, hogy akadályozza meg a gumimelegítők betiltását a Forma-1-ben. A Red Bull Racing skót versenyzője ugyanis nem szeretné, ha megismétlődne az, ami Ayrton Senna halálához vezetett.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a slick gumik bevezetésével tiltólistára akarja helyezni a gumimelegítők használatát a 2009-es idénytől a Forma-1-ben. Coulthard azonban úgy gondolja, ez komoly veszélybe sodorhatja a versenyzőket, így mindenképpen meg kell akadályozni, hogy az FIA véghezvigye tervét a jövőben.
A versenyzők a múlt héten próbálhatták ki első alkalommal a Bridgestone kísérleti slick abroncsait a spanyolországi Jerezben. Bár a többség meg volt elégedve az új gumikkal, Coulthard mégis aggodalmát fejezte ki a tesztprogramot követően. A skót versenyző ugyanis attól tart, hogy az egyes autókon lévő gumik hőmérséklete közötti eltérés túlságosan nagy lehet, amíg azok el nem érik üzemi hőmérsékletüket, és ez komoly gondot okozhat a pályán.
“Aggódom az autók hőmérsékletkülönbsége miatt, ami különösen az időmérő edzésen lehet hatalmas” – mondta Coulthard az Autosportnak adott nyilatkozatában. “Több versenyzővel is beszéltem, és mindenki osztja a véleményem, miszerint a kerékmelegítők nélkül hatalmas lehet a különbség a boxból kihajtó autón és a már gyorskörön lévő versenygépen lévő abroncsok hőmérséklete között. Ez pedig óriási sebességkülönbséget eredményezhet.”
A múlt heti jerezi tesztek is bizonyították, hogy a hideg slick gumikkal futók akár másodpercekkel is lassabbak lehetnek körönként, mint azok, akik már az üzemi hőfokra melegített abroncsokon futnak.
Coulthard még ennél is tovább ment, és elmondta, hogy az alacsonyabb hőmérsékletű abroncsok vesztenek a nyomásukból, és ez további lassulást eredményez. A Red Bull Racing versenyzője azt is hozzátette, a helyzet kísértetiesen emlékezteti az 1994-es San Marinoi Nagydíjra, mikor a biztonsági autós periódus után csökkent a gumik nyomása, és egyesek szerint részben ez vezetett Ayrton Senna végzetes balesetéhez.
“Nem szabad megfeledkezni a nyomáskülönbségről. A gumik hőmérséklete igen széles skálán mozog, éppen ezért míg az egyik autón 20psi, addig a másik autón csak 14psi a gumik nyomása. Ez kísértetiesen emlékeztet Senna esetére” – magyarázta.
Coulthard úgy gondolja, hogy elég fontos kérdés ez ahhoz, hogy felhozza a GPDA következő ülésén, melyre a tervek szerint az egyik januári teszten kerül majd sor.
“Ez egy biztonsági kérdés. Terveim szerint felvetem a témát a GPDA következő ülésén. Idén már nem lesz több ülés, azonban az újévben biztosan beszélni fogunk erről” – folytatta Coulthard, aki mindezek ellenére elégedett volt a slick gumik teljesítményével a kipörgésgátló használata nélkül.
“Több szériában vezettem már kipörgásgátlóval és anélkül. Természetesen a vezetést segítő elektronika nélkül nehezebb a dolgunk, jobban oda kell figyelnünk a kanyarokra. Azonban a slick gumikkal jóval nagyobb a tapadás, és kiszámíthatóbb az autó viselkedése. Azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy Jerezben a 2008-as aerodinamikai beállításokkal futottam. Ennél jóval kisebb lesz a leszorító erő 2009-ben.”