Pedro de la Rosa nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy a Bridgestone szerint csapata bánik a legkíméletesebben az abroncsokkal, ami kulcsfontosságú lesz az idei szezonban, mikor tilos lesz a tankolás a futam közben.
Pedro de la Rosa nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy a Bridgestone szerint csapata bánik a legkíméletesebben az abroncsokkal, ami kulcsfontosságú lesz az idei szezonban, mikor tilos lesz a tankolás a futam közben.
A japán beszállító a téli teszteken begyűjtött adatokra hivatkozva azt állítja, hogy a BMW Sauber C29 még az élcsapatok modelljeinél is jobban bánik az abroncsokkal, ami komoly előnybe repítheti a svájci alakulatot a szezon első versenyein.
De la Rosa természetesen örül ennek, de úgy gondolja, hogy ez semmit nem jelent, ugyanis a téli teszteken teljesen más körülmények voltak, mint amik a szezonban fogadják majd a csapatokat.
„Nem hiszem, hogy ezek a gumiadatok lényegesek lennének, mert a téli teszteken nagyon alacsony hőmérsékleten köröztünk, míg most megérkeztünk a valóságba, ahol sokkal melegebb van” – mondta a spanyol a riportereknek Bahreinben.
„Éppen ezért azt gondolom, hogy a gumihasználat drámaiam megváltozik majd ahhoz képest, amilyen például Barcelonában volt. Ezért is kell nyitott szemmel járnunk. Fogalmunk nincs arról, hogy hol állnak az ellenfeleink.”
„Mindössze az érzéseinrek és az autkból gyűjtött adatokra támaszkodva tudunk nyilatkozni, de azt kell mondanom, hogy elégedettek vagyunk a tesztekkel, mert úgy érezzük, hogy megfelelően felkészültünk az idei évre.”
Arra a kérdésre, hogy mit gondol, megvan-e csapatában a potenciál, hogy meglepetést tudjon okozni a szezonnyitón, de la Rosa így folytatta: „Keményen fogunk hajtani. Azért vagyunk itt, hogy fejlődjünk. Azt nem tudom, hogy sikerül-e avagy sem, de a motivációnk megvan ahhoz, hogy megcsináljuk.”
„Azonban csak ismételni tudom magam, hogy fogalmam nincsen, hol állnak ellenfeleink. Nem tudom, hogy melyik csapat lesz a gyorsabb az 50 fokos aszfalton. Ez még egy nagy rejtély mindenki számára.”
De la Rosa több év kihagyás után tér vissza a rajtrácsra, de úgy érzi, hatalmas tapasztalata mindenképpen előnyére válik majd az idei évben.
„Úgy gondolom, a versenyzők sokkal nagyobb szerepet kapnak ezekkel az új szabályokkal, mert hallgatnod kell a gumikra, fel kell ismerned, mennyire kopnak, esetleg szemcsésednek, és azonnal informálnod kell a csapatot a helyzetről, mivel az egyetlen ember, aki tudja, mi történik, az te vagy” – magyarázta.
„Szerintem nagyon fontos lesz, hogy a versenyzők ne csak keményen hajtsanak az első körtől kezdve, hanem figyeljenek az abroncsaikra, mert komoly bajba kerülhetnek, ha ezt nem teszik meg.”