Pedro de la Rosa szerint minden eddiginél nehezebb a helyzetük azoknak a versenyzőknek, akik mögött nem állnak komoly személyes szponzorok, ugyanis egyre több a fizetős pilóta.
Pedro de la Rosa szerint minden eddiginél nehezebb a helyzetük azoknak a versenyzőknek, akik mögött nem állnak komoly személyes szponzorok, ugyanis egyre több a fizetős pilóta.
A spanyol versenyző, aki az európai szezon záró állomása, a szeptemberi Olasz Nagydíj után veszítette el ülését a Sauber istállónál, jelenleg a Pirelli tesztpilótájaként tevékenykedik, és segít az olasz beszállítónak a lehető legjobban felkészülni visszatérő évére az F1-ben.
De la Rosa hatalmas tapasztalattal rendelkezik, éveken át a McLaren elsőszámú tesztpilótája volt, így rengeteg tudást vihetne magával a feltörekvőben lévő csapatokhoz, ám mivel nem bővelkedik személyes szponzorokban, borzalmasan nehéz helyzetben van, pedig még nem mondott le a jövő évi indulásról.
„Amit biztosan tudok, hogy ha lenne pénzem, akkor száz százalék, hogy versenyezhetnék a jövő évben” – mondta de la Rosa az Autosportnak.
„Korábban is ez volt a helyzet, azonban azt kell mondanom, hogy a következő év minden eddiginél rosszabb ebből a szempontból, hiszen egyre többen arra hajtanak, hogy olyan versenyzőket alkalmazzanak, akik nem viszik, hanem hozzák a pénzt a csapathoz.”
Bár a Sauber a szezon közben menesztette, amire soha nem is adott értelmes magyarázatot, a spanyol pilóta úgy érzi, bizonyította, hogy igenis van helye a sportágban, éppen ezért nem is adja fel, és mindent megtesz azért, hogy versenyzői ülést találjon magának 2011-re.
„Teljesen világos az idei év után, hogy ismét friss és erős vagyok, éppen ezért továbbra is versenyezni szereznék” – folytatta. „Jelenleg a Pirellinek tesztelek, és azt kell mondanom, hogy nagyon élvezem, éppen ezért nem is sürgetek semmit, majd meglátjuk, mit hoz a jövő.”
Bár szívesen vezetne egy olyan csapatnál, ahol lenne esélye a győzelemre, de la Rosa mégis azt mondja, hogy egy olyan alakulatnál tudná leginkább elképzelni a jövőjét, ahol jól tudja érezni magát, és önfeledten tud versenyezni.
„Nem kell, hogy versenyeket nyerjek, nem vagyok ennyire nagyravágyó, nem álmodozom” – magyarázta a már 39 éves pilóta. „Egy olyan csapatnál szeretnék versenyezni, ahol jól érzem magam, és élvezem a közös munkát a körülöttem lévő szakemberekkel. Egy jó évet szeretnék, hiszen a következő lesz az utolsó szezonjaim egyike.”
A spanyol versenyzőt az elmúlt hónapokban többször is kapcsolatba hozták a Hispaniával, ám maga az érintett elmondta, hogy csak abban az esetben fog leszerződni a spanyol bázisú alakulathoz, ha meggyőződik arról, hogy biztosítva van a gárda jövője.
Arra a kérdésre, hogy más szériák nem érdeklik-e, de la Rosa így felelt: „Ami a következő évet illeti, csak a Forma-1-re koncentrálok. Amint a vonat elment, már nem tudok visszaugrani rá.”
„Mindig elég fiatal vagy ahhoz, hogy Le Mans-ban vagy a DTM-ben versenyezz. Azonban egy idő után már nem vagy elég fiatal ahhoz, hogy a Forma-1-ben versenyezhess.”