Paul di Resta szerint egyáltalán nem helyénvaló, hogy több csapatot – köztük a Force Indiát is – élesen kritizálnak amiatt, hogy gumispórolás végett inkább nem hajtanak pályára az időmérő edzések utolsó etapjában.
Paul di Resta szerint egyáltalán nem helyénvaló, hogy több csapatot – köztük a Force Indiát is – élesen kritizálnak amiatt, hogy gumispórolás végett inkább nem hajtanak pályára az időmérő edzések utolsó etapjában.
A jelenlegi gumiszabályok miatt egyes csapatok számára inkább az az előnyös, ha a Q3-ba jutva nem teljesítenek mért kört az időmérő zárószakaszában, így ugyanis megspórolnak egy szett friss gumit a versenyre, ráadásul szabadon dönthetnek arról, a két keverék közül melyikkel rajtolnak el.
A nagy csapatok -így a Ferrari is – a Pirellihez hasonlóan kritikus szavakkal illette ezt a fajta taktikát, mivel úgy vélik, a nézők nem azért fizetnek a jegyekért, hogy ilyen kevés autót lássanak a pályán szombatonként.
A Force India versenyzője, Paul di Resta azonban úgy véli, semmi probléma nincs a taktikázó csapatokkal.
„Vegyük például Japánt: ha jól emlékszem, a Force India 13 kört tett meg az időmérőn, a Red Bull pedig nyolcat, és megszerezte a pole-t” – mondta a skót versenyző az Autosportnak.
„A gyors csapatoknak nincs szükségük arra, hogy felhasználják a lágyabb abroncsokat a Q1-ben. Véleményem szerint ez nagy előny számukra, noha kétségtelen, hogy jobb munkát végeznek az autóval.”
„Ami a versenystratégiákat illeti: a középmezőny csapatainak mindig egy kiállással kevesebbet kell tervezniük, mert soha nem mentesülnek a forgalomtól, míg a topcsapatok elég gyorsak ahhoz, hogy ezt megtegyék. Több kiállást tudnak végrehajtani, sokkal agresszívebbek lehetnek, és az időmérős tempójuk is jobb.”
Di Resta hozzátette, habár csapata nem tesz meg annyi kört a Q3-ban, mint az élcsapatok, véleménye szerint ez egyáltalán nem vesz el semmit a látványból.
„Végül is az emberek nem azért mennek ki a pályára, hogy azt lássák, mi, a Force Indiánál a nyolcadik helyre kvalifikáljuk magunkat. Láthatják, ahogy többen küzdenek a pole-ért: Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button vagy Fernando Alonso.”
„Ráadásul azzal, hogy nem körözünk az időmérőn, nagyobb eséllyel harcolhatunk velük a versenyen.”