Akár egy digitális kijelzővel is felszerelhetik 2018-ban a Forma-1-ben kötelezően használandóvá váló Halót.
A fejvédő szerkezetet minden versenyautóra fel kell majd szerelni az előttünk álló idényben, és bár integrálása komoly fejtörést okoz az F1-es csapatok számára, nemrég kiderült, hogy akár új lehetőségeket is tartogathat kereskedelmi szempontból.
A Forma-1-ben jelenleg számos lehetőséget vizsgálnak arra vonatkozóan, hogy a lehető legjobban kihasználják a Halo által nyújtott felületet.
Az egyik ilyen lehetőség, hogy egyfajta digitális kijelzőt helyeznek el rajta.
„A Forma-1 vezetői némi digitális felületről beszéltek, szóval szerintem a legtöbbet ki fogjuk hozni belőle” – mondta Zak Brown, a McLaren ügyvezetője.
„Lehet, hogy olyasmi lesz, amin fut egy szöveg, mint amit látunk a tőzsdén is. Valamiféle üzenet. Vannak arra vonatkozó szabályok, hogy mit lehet és mit nem a Halóval – belül például nem festhetjük le, mert nem akarják, hogy zavarja a versenyzőket.”
„Mint minden, ez is fejlődni fog idővel, szóval 5 év múlva a Halo nem olyan lesz, mint ma. Remélhetőleg sokkal integráltabb összetevő lesz, most egy kicsit olyan, mintha csak rá lenne illesztve az autóra. Az idő múlásával egyre integráltabb és tetszetősebb lehet.”
„Kicsit problémás a versenyző körül, ugyanakkor több kereskedelmi lehetőséget kínál az eszköz maga. Úgyhogy, ha átlagolunk, se nem nyerünk, se nem veszítünk vele.”
A Forma-1 szóvivője a Motosport.com-nak hozzátette: „Nem keresünk semmi specifikusat a Halóra vonatkozóan.”
„Viszont mindig keressük a lehetőségét annak, hogy segítsük kereskedelmi partnereinket, és hogy a csapatok és promóterek a legjobb láthatóságot kapják a versenyeken. Van néhány kísérleti megoldás, amit tesztelünk, ezek közül esetleg láthatunk párat a szezon során.”