A Német Nagydíj pénteki edzésnapján teszteli először dupla DRS-rendszerét a Lotus Forma-1-es csapata – értesült az Autosport című brit szaklap.
A Német Nagydíj pénteki edzésnapján teszteli először dupla DRS-rendszerét a Lotus Forma-1-es csapata – értesült az Autosport című brit szaklap.
Az enstone-i gárda már azóta dolgozott a trükkös fejlesztésen, mióta a szezon elején tiltakozott a Mercedes megoldása ellen – melyet végül szabályosnak minősített a Nemzetközi Automobil Szövetség.
A Lotus a pénteki első szabadedzésen vitte először pályára az új rendszert abból a célból, hogy kiderítse, pontosan milyen előnyökkel is jár annak használata. Kimi Räikkönen csupán 14 kört tett meg a nyitótréningen, így vélhetően délután tovább folytatja a munkát a csapat a DRS-rendszerrel.
Az még nem biztos, hogy a csapat élesben is beveti majd új fejlesztését, ám abban bízik, a szezon későbbi részében már az időmérőn és a versenyen is használhatják a pilóták.
Habár egyelőre nincsenek pontos információk arra vonatkozóan, miképp is működik a Lotus dupla DRS-re, a hírek szerint teljesen másképp, mint a Mercedes változata, noha ugyanazokat a kiskapukat használta ki az istálló, mint a brackley-i gárda.
Ahelyett, hogy az érkező légáramlatokat az első szárnyra vezetné vissza, a Lotus újítása állítólag a hátsó terelőszárny hatékonyságát hivatott növelni, minek köszönhetően növelhető a versenyautó végsebessége.
A Lotus egyelőre nem erősítette meg hivatalosan, hogy teszteli az új rendszert, James Allison technikai igazgató azonban a hétvégét megelőzően arról beszélt, néhány „érdekes” újítás felkerül majd az E20-as versenygépekre.