Ahogyan arról a héten az F1Világ.hu is beszámolt, egyeztetések folynak arról, hogy átalakítják a sprintfutamos hétvégék menetrendjét, mégpedig úgy, hogy külön időmérőt tartanak a szombati sprintnek, valamint a vasárnapi versenynek.
A témában az Ausztrál Nagydíj helyszínén, Melbourne-ben egyeztettek az érintettek, és számos ötlet felmerült az új formátum kapcsán, beleértve azt is, hogy a sprintfutam időmérőjén mindössze egyetlen gyorskört kört tehessenek meg a versenyzők – ez utóbbi elképzelést viszont a hírek szerint végül elvetették, részben azért, mert az időmérő szoftvert át kellene alakítani az április 28-30. között tartandó Azeri Nagydíjra.
Állítólag arról is vita folyt, hogy melyik időmérőt melyik napon rendezzék meg, ám úgy tudni, végül megállapodás született arról, hogy a szombatot lényegében egy különálló eseményként kezelik, tehát délelőtt lesz a sprint kvalifikációja, délután pedig maga a 100 km-es verseny. Maga az időmérő egyébként várhatóan rövidebb lesz, mint a hagyományos kvalifikáció, várhatóan az első szakasz 12, a második 10, a harmadik pedig 8 perces.
Számos felmerülő problémát meg kell viszont még oldani, például a gumik elosztását, a sprinthétvégéken ugyanis minden versenyző legfeljebb 12 garnitúrát használhat fel, de a parc fermé szabályokra vonatkozóan is változtatásokat kell eszközölni, vannak tehát bőven sportszakmai kérdések.
A vasárnapi találkozó előtt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, ő támogatja a változtatást, ha sikerül megállapodni a részletekben.
„Szerintem az, hogy két különálló időmérő legyen, nem rossz” – mondta. „De maradunk ennél a változatnál, szerintem nem fogjuk tudni megcsinálni a jelenlegi kilométerszámmal a motorjaink esetében, és szerintem a Pirellinek sincs elég gumija. Ezeket meg kell oldani.”
Az elképzelés egyébiránt az, hogy a technikai szabályszegésekért – például motorcserékért – járó büntetéseket továbbra is a vasárnapi fő versenyre alkalmazzák, mint eredetileg a sprintfutamos hétvégék esetében, a sportszakmai büntetéseket pedig akár a sprintfutamra is. Magyarán szólva, ha egy versenyző elkövet egy kihágást az egyik sprinfutamon, akkor az azért járó büntetést nem a másnapi főversenyen, hanem a következő sprinten kell letöltenie. A kérdés viszont az, mi történik akkor, ha az év utolsó sprintversenyén szabálytalankodik valaki.
A felmerülő kérdésekben mihamarabb döntést kell hozni, négy hét múlva ugyanis a száguldó cirkusz mezőnye már Bakuban vendégeskedik az első sprintfutamos hétvégén.