Együtt szoktak utazni, de Norris az osztrák verseny után nem tartott Verstappennel - F1VILÁG.HU

Együtt szoktak utazni, de Norris az osztrák verseny után nem tartott Verstappennel

HIRDETÉS
Általában együtt utaznak haza a versenyek után, az ausztriai futamot követően azonban nem tartott Max Verstappennel Monacóba Lando Norris — árulta el az energiaital-gyárosok tanácsadója, dr. Helmut Marko.
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 08: Second placed Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing and Third placed Lando Norris of Great Britain and McLaren in parc ferme during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 08, 2024 in Montreal, Quebec. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202406080797 // Usage for editorial use only //

A vasárnapi Osztrák Nagydíj a két ifjú versenyző végletekig menő párharcáról szólt: Norris a verseny hajrájában keményen támadta a vb-éllovast, küzdelmük azonban ütközésig fajult, amikor a McLaren versenyzője a 3-as kanyarban kívülről próbálta támadni ellenfelét, Verstappen pedig ráhúzta autóját.

Noha Verstappent az eset után megbüntették a versenyfelügyelők, pártfogója, Helmut Marko szerint inkább Norris volt az, aki folyamatos bevetődéseivel és panaszkodásával átlépett egy határt.

„Szánalmas volt, ahogy Norris a rádión viselkedett. De ilyen dolgok előfordulnak, és én ezt versenybalesetként kezelném, bár Norris inkább túllépte a határt” — mondta Marko az OE24 kérdésére, majd arra a felvetésre, hogy Norris esetében a rutin hiánya is szerepet játszott-e a balesetben, Marko így felelt: „Teljesen biztos.”

Marko beszélt arról is, a két versenyző „biztosan át fog majd beszélni” mindent, erre azonban közvetlenül a verseny után még nem került sor: „Általában együtt repülnek, de ezúttal külön utaztak. Maxnak tehát nyugodt visszaútja volt.”

A Red Bull-főnököt természetesen azokról a hibákról is megkérdezték, melyeket az osztrák csapat elkövetett a spielbergi versenyen, és melyek miatt Verstappennek végül küzdenie kellett az élen.

„Egy elrontott bokszkiállással kezdődött, aztán Maxnak az új gumiszettel hirtelen nem volt tapadása. Norris pedig máris DRS-távolságon belül találta magát…” — magyarázta Marko, akitől természetesen azt is megkérdezték, miért tartott szokatlanul sokáig Verstappen kerékcseréje: „Egy anya megszorult — de ilyen előfordulhat. Több mint 50 bokszkiállást csináltunk meg 2 másodperc alatt, ezek közül néhány a győzelem vagy vereség kérdéséről döntött. Szóval senkire sem haragszom, gyorsan túlléptünk rajta.”

Az újság felvetésére, miszerint Verstappen nyomás alatt hibázott Ausztriában, Marko így reagált: „Max egy használt gumiszettel volt a pályán, és hirtelen nem volt tapadása. Nem hagyta el a pályát, csak időt veszített.”

Az energiaital-gyárosok pedig természetesen bíznak abban, hogy a soron következő, silverstone-i versenyen újra erősek lesznek.

„Ott majd visszavágunk, lesznek fejlesztéseink is. És továbbra is azt mondom: a célunk a világbajnoki cím, ehhez pedig az Osztrák Nagydíj is hozzájárult.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Együtt szoktak utazni, de Norris az osztrák verseny után nem tartott Verstappennel
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!