A történelem ismétli önmagát. Ez alól pedig a Forma-1 sem kivétel. Pörgessük csak vissza az idő kerekét, mondjuk úgy húsz évvel. Akkoriban, a nyolcvanas évek végén mindenki a Senna-Prost csatákról beszélt, hiszen ez tartotta lázban a közönségét.
A történelem ismétli önmagát. Ez alól pedig a Forma-1 sem kivétel. Pörgessük csak vissza az idő kerekét, mondjuk úgy húsz évvel. Akkoriban, a nyolcvanas évek végén mindenki a Senna-Prost csatákról beszélt, hiszen ez tartotta lázban a közönségét.
A két csapattárs nem kímélte egymást, ahogy most Alonso és Hamilton sem teszi, ám van egy hatalmas különbség, a McLaren most a nyilvánosságot is bevonta a balhéba, amely a hétvégi Magyar Nagydíjon csúcsosodott ki.
A márciusi szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta nagyot változott a világ. Akkor még nagy volt az egyetértés a McLaren versenyzői között, azonban ahogy az újonc Hamilton egyre többször végzett Alonso előtt, a spanyol bajnok úgy kezdte elveszíteni a türelmét.
A csapaton belüli helyzeten a kémbotrány sem segített, amely némileg elvonta a vezetőség figyelmét a két versenyző közötti feszültségről. Már a Kanadai Nagydíjon érezni lehetett, valami nincs rendben. Miközben Hamilton magabiztosan megnyerte élete első versenyét a Forma-1-ben, jóval tapasztaltabb csapattársa hibát hibára halmozott és csak a hetedik helyen végzett. Az egyre nagyobb feszültség a két versenyző között az Amerikai Nagydíjon vált csak igazán nyilvánvalóvá, mikor Alonso dühösen rázta az öklét csapatának, miután képtelen volt elmenni a remek tempót diktáló Hamilton mellett a célegyenesben.
A spanyol bajnok nyilatkozataiban folyamatosan azt hangsúlyozta, brit nemzetiségű versenyző lévén, Hamilton jóval nagyobb támogatást kap a McLarentől, és azt is bevallotta, a szezon kezdete óta nem érzi jól magát új csapatában, ahol nem kétszeres világbajnokként kezelik.
A Magyar Nagydíjon elszabadultak az indulatok
Bár az Európa Nagydíj után Alonso valamelyest visszanyerte önbizalmát, és mindössze két pontra csökkentette a különbséget csapattársával szemben, a hétvégi Magyar Nagydíjon ismét elszabadult a pokol, és miközben a csapatvezetők a kémügy folytatásával voltak elfoglalva, a két versenyző magánakcióba kezdett, aminek nem lett jó vége.
Mint azt a McLaren később elárulta, az idei évben minden egyes verseny előtt eldöntik, melyik versenyzőjük tehet meg egy körrel többet a szombati időmérő edzés üzemanyag-fogyasztós fázisában. A wokingi gárda vezetője, Ron Dennis megerősítette, most Alonsón lett volna a sor, így egy olyan taktikát alakítottak ki, miszerint a spanyol kezdi meg elsőként a körözést a harmadik etapban.
Igen ám, de Hamiltonnak ez nem tetszett és elkezdte saját útját járni. Elsőként lőtt ki a boxból, és a csapat utasítása ellenére sem engedte maga elé Alonsót. Ennek viszont az lett az eredménye, hogy szinte egyszerre érkeztek meg a boxba, így Hamiltonnak várakoznia kellett Fernandóra. A kétszeres bajnok azonban visszavágott csapattársának, és olyan sokáig állt szerelői társaságában, hogy Lewis már nem tudta megkezdeni utolsó gyorskörét, így lecsúszott a pole pozícióról. Az időmérő után érezni lehetett a feszültséget a McLaren csapaton belül, a vezetők értetlenül néztek egymásra, és a versenyzők sem értették a helyzetet.
Szigorú büntetés született, Alonso csalódott a McLarenben
A sportfelügyelők azonnal kivizsgálták az ügyet, és még aznap éjfél előtt bejelentették, elveszik Alonso pole pozícióját, amiért szándékosan feltartotta csapattársát, és a versenyszellem megsértéséért megvonják a konstruktőri pontokat a McLarentől a Hungaroringen. A döntés hatalmas port kavart, a McLaren azonnal fellebbezett az ügyben, ám annak eredménye csak a hónap végén a Fellebbviteli Bíróság ülésén derül ki.
Hamilton makacssága és önfejűsége, illetve Alonso odaszúrása végül komoly hátrányba sodorta az amúgy is nehéz helyzetben lévő McLarent. A brit újonc ugyan megnyerte a futamot, ám Dennis elmondta, olyannyira kimerült élete egyik legkeményebb hétvégéje után, hogy nem tudott igazán örülni versenyzője győzelmének. Nem is beszélve arról, hogy elvégre is Hamilton miatt indult be a láncreakció, mely már ott tart, hogy Alonso azt fontolgatja, egy évvel jelenlegi szerződése lejárta előtt, már az idény végén elhagyta a McLarent, és visszatér a Renault-hoz.