Nőtt a Forma-1-es versenyek televíziós nézettsége 2017-ben, és a száguldó cirkusznak a közösségi médiában is sikerült jelentősnek mondható előretörést produkálnia.
A Forma-1 számára 20 legjelentősebb országban – köztük Magyarországon – az elmúlt idény során mintegy 1,4 milliárdos nézőszámot ért el a királykategória, mely 6,2 százalékos emelkedést jelent 2016-hoz képest. Ez az adat valamennyi televízióban sugárzott F1-es program átlagos közönségének összértéke.
A 4 legnagyobb jelentőséggel bíró piacon – Németországban, Brazíliában, Olaszországban és az Egyesült Királyságban – egyaránt növekedés volt tapasztalható, igaz, eltérő mértékben.
Olaszországban például – vélhetően a Ferrari versenyképességének köszönhetően – 19,1%-kal javult a televíziós nézettség 2017-ben, Brazíliában 13,4, az Egyesült Királyságban 3,9%-os növekedést sikerült elérni. Németországban a fejlődés 0,9%-ot jelentett.
A Forma-1 számára szintén fontos piacot jelent Kína: itt 42,2%-os növekedés volt tapasztalható, Svájcban 14,3, Dániában 14,1 százalékkal nőtt a nézettség.
Az F1 közösségi oldalai is népszerűbbek lettek: a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren és a Youtube-on mintegy 11,9 millió rajongó követi a száguldó cirkuszt. Ez 2016-hoz képest 54,9% fejlődést jelent, melynek köszönhetően a Forma-1 2017-ben a leggyorsabban fejlődő sportbrand lett a világon.
Érdemes megemlíteni, hogy több mint 40%-os javulásával a Forma-E a második ebben a rangsorban, megelőzve a spanyol labdarúgó-bajnokságot, az Adidast, a Pumát, a labdarúgó bajnokok ligáját, az NFL-t, és az angol Premier League-et is.