Az élcsapatok teljesítménye igencsak ingadozott a vasárnapi verseny során, végül pedig a Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton győzedelmeskedett a Brit Nagydíjon. Pedig a futam bizonyos pontjain a Red Bull és a McLaren is uralkodónak tűnt a tempó tekintetében, Christian Horner szerint éppen ezért egy meglehetősen szokatlan versenyt láttunk kibontakozni.
„Nagyon furcsa verseny volt” — mondta a brit szakember. „Azt gondolom, ha bárki képes megmagyarázni a Mercedes tempóját, az nagyon jól csinálja, mert a dolog váltakozott. A Mercedes mindig erős volt a hűvösebb körülmények közepette, és úgy tűnik, nagyon jól kontroll alatt tartották a dolgokat.”
„És aztán Lewis életre kelt, ahogy elkezdett esni, majd a McLaren is életre kelt, és megelőzött mindkettőnket. Szóval váltakozott a dolog, függően attól, mi is történt éppen. Ilyen körülmények között az ember azt várná, hogy Max is életre kel, de valójában küszködött a verseny ezen pontján.”
„És aztán ahogy elkezdett felszáradni a pálya, a tempó visszatért, és olykor 6-7 tizeddel gyorsabbak voltunk körönként, mint Lewis és Lando.”
A mérnökök persze most alaposan a mélyére ásnak annak, hogy mi is történt a hétvégi Brit Nagydíjon, Hornernek azonban van egy teóriája: „Azt gondolom, az egész a gumikról szólt. Arról, hogy az abroncsok hogyan működnek egy bizonyos időpontban, bizonyos körülmény közepette — függően attól, hogy meleg vagy hűvös van-e. A különböző autók másképp működtetik a gumikat, és ennek egy extrémitását láttuk, miközben a pálya a nyirkosság után vizes lett, majd újra száraz.”