2021-ben a királykategória első ízben látogatott el Dohába, a verseny pedig Lewis Hamilton és Max Verstappen drámai küzdelméről maradt sokak számára emlékezetes. A mezőny tavaly nem járt Katarban, ezen a hétvégén viszont visszatér a közel-keleti versenyhelyszínre, ami számos szempontból nagy kihívást jelent majd.
Részben azért, mert a tavaly bevezetett, új generációs versenyautókkal még nem versenyezhettek itt, a pályán ráadásul olyan mértékű módosításokat végeztek el az idei versenyhétvégére, hogy tulajdonképpen egy új helyszínként lehet rá tekinteni. Az FIA által kiadott tájékoztatásból kiderül, 2004 óta, a pálya megnyitása óta először aszfaltozták teljesen újra a versenyhelyszínt, emellett pedig több egyéb módosítást is elvégeztek.
„A teljes pálya újra lett aszfaltozva, valamint a kerékvetőket, a bukótereket, a korlátokat és kerítéseket is kicserélték a legutóbbi nagydíj óta” – áll a dokumentációban. „Tekintettel az elvégzett változtatások kiterjedt jellegére, az egy új pályának tekinthető.”
A csapatok helyzetét ráadásul igencsak megnehezíti, hogy Katarban is sprintfutamos hétvégét rendeznek, magyarán szólva csupán egyetlen egyórás szabadedzés áll majd a rendelkezésükre, hiszen péntek este már az időmérőt tartják. Ráadásul a körülmények sem lesznek ideálisak, hiszen a nyitótréninget még természetes fényben, míg az időmérőt, a sprintet és a versenyt már villanyfényben tartják. A beállításokat tehát nem reprezentatív körülmények között kell majd megfelelően tökéletesíteniük a csapatoknak.
A nehezítő körülmények miatt tehát a csapatok nagy hangsúlyt fektetnek az előzetes szimulációkra – erre Enrico Sampo, a Ferrari szimulációs vezetője is rámutatott.
„A modellünk ellenőrzése nagyon fontos lesz a pénteki szabadedzésen” – mondta. „Az, hogy először versenyzünk itt talajhatású autókkal, ugyancsak ismeretlen tényező, mely miatt a 2021-es adatoknak korlátozott értékük van. Ez azt jelenti, hogy a szimulátorban elvégzett munka kulcsfontosságú az autó pályán való kezelhetőségének előjelzése, illetve viselkedésének megjóslása terén.”
„A versenyzőkkel közösen virtuálisan dolgoztunk azon, hogy előálljunk az alapbeállításokkal, szimuláltunk különféle forgatókönyveket, hogy bármilyen helyzet is álljon elő, képesek legyünk reagálni.”