A Red Bull erőteljes kezdést produkált 2024-ben, Verstappen az első kilenc futamból hatot megnyert, többek között diadalmaskodott Bahreinben, Szaúd-Arábiában és Japánban is, ahol az osztrák istálló kettős győzelmet aratott. A szezon közepétől kezdődően azonban Verstappenre egy kilenc futamon át tartó nyeretlenségi sorozat várt – ez volt a leghosszabb ilyen időszaka 2020 óta. Közben a McLaren került az élre, míg a Ferrari és a Mercedes is a győzelmekért harcolt.
„Szinte olyan érzés volt, mintha valami drámai változás történt volna” – mondta Horner a Motorsport.com című internetes lapnak adott interjújában. „Hirtelen három másik csapat vált versenyképessé, mi pedig olyan problémákkal szembesültünk, amelyek rendkívül korlátozóak lettek.”
„Ekkor vált igazán kulcsfontosságúvá a versenyző szerepe. És Max soha nem esett pánikba. Még a nehéz napokon is hosszú órákat töltött a mérnökökkel, igazán beleásta magát a munkába. A szimulátorban dolgozott, a járműdinamikai szakemberekkel és az aerodinamikai csapattal egyeztetett, hogy pontosan meghatározza, hol vannak a problémák és mire kell fókuszálni.”
„Amikor az eszközeid nem állnak összhangban a pályával, akkor a legjobb érzékelő a versenyző. És Max ebben az évben hihetetlen vezetői szerepet töltött be az autóban, hogy megmutassa az irányt, amelyre szükségünk volt a problémák megoldásához.”
Horner kiemelte Verstappen technikai visszajelzéseinek döntő jelentőségét, amikor a csapatnak meg kellett találnia az RB20-as problémáinak forrását.
„Max mindig nagyon egyenesen és lényegre törően kommunikálja, hogy mik a korlátozó tényezők, és milyen tulajdonságai vannak az autónak, amelyek akadályozzák abban, hogy gyorsabb legyen. Nagyon világosan rámutat: ’Ez az, ahol a köridő van, erre a területre kell fókuszálni.’”
„A szezon középső szakaszában az eszközök nem igazán korreláltak a pályával, és ekkor kellett neki kulcsszerepet játszania abban, hogy megadja a mérnököknek az irányt, hogy hova kell összpontosítaniuk az idejüket és energiájukat a fejlődés érdekében. A szezon végére aztán ismét láthattuk, hogy az autó teljesítménye javulni kezdett.”
Verstappen képes volt megőrizni előnyét az egyéni pontversenyben, és úgy szerezte meg a bajnoki címet, hogy kevesebb hibát követett el, és következetesebb volt fő riválisánál, Lando Norrisnál, valamint más versenyzőknél. A holland pilóta az idény során soha nem végzett a hatodik helynél rosszabb pozícióban.
Horner szerint Verstappen teljesítményét a „kitartó vezetés, stratégia és csapatmunka” határozta meg.
„Ami igazán kiemelkedett idén, az Max vezetési stílusa” – tette hozzá Horner. „Azokon a napokon, amikor nem tudott nyerni, pontokat szerzett.”
„Hihetetlenül jól alkalmazkodik ahhoz, amije van. És amit igazán megmutatott idén, az egy újabb szintje az érettségnek és tapasztalatnak. Az olyan versenyek, mint Zandvoort vagy Szingapúr, ahol nem tudott nyerni, mégis fontos pontokat hozott haza, rendkívül jelentősek voltak.”