Renault Sport Technologies a pénteken beharangozta az új Formula Renault 3.5-öst, amely a World Series by Renault versenyeken 2008-ban fog bemutatkozni.
Renault Sport Technologies a pénteken beharangozta az új Formula Renault 3.5-öst, amely a World Series by Renault versenyeken 2008-ban fog bemutatkozni.
A Renault F1 R27 mintájából kialakított alvázra egy V6 24V ‘flexfuel’ motort szerelnek, amely E85 bioetanol üzemanyaggal akár 500LE teljesítményre is képes. Az autóversenyzés e szintjén európai premierről beszélhetünk.
A World Series Formula Renault 3.5, amely a 2005-ben indított World Series by Renault legfelkapottabb versenyszáma, mára megszerezte azt az elismerést, hogy a Forma–1 belépő kategóriájává vált. Hároméves pályafutása után a jelenlegi együlésest 2008-tól új autó váltja fel: az Új Formula Renault 3.5 feladata lesz e sikertörténet folytatása.
A költségtakarékosság, valamint a versenyzők között a sportfeltételek és a technikai feltételek egyenlőségének elvéhez hűen, Renault Sport Technologies, előrevetítve az autósport jövőbeni fejlődését, egy új komplett programmal állt elő. Az Új Formula Renault 3.5 igényes követelményrendszernek tesz eleget a teljesítmény, a megbízhatóság, a biztonság, a tartós fejlődés területén úgy, hogy egyben tetszetős és vonzó legyen a versenyzők és a csapatok számára.
A Renault F1 R27 mintájára, Dallara egy új karbon karosszériát tervezett. Kidolgozottabb, mint elődje, megemelt orrésszel rendelkezik, amely nagyobb aerodinamikai hatékonyságot biztosít számára. Az első szárny “kanál” alakú, a homorú híd és a számos légterelő a még jobb teljesítmény folyamatos kereséséről tanúskodnak.
Amint azt az impozáns hátsó crash-box is mutatja, a legutóbbi tapasztalatokat is felhasználva a biztonságot is tovább fokozták. Az Új Formula Renault 3.5-öt úgy tervezték, hogy eleget tegyen az F1 szintű biztonsági előírásoknak is.
Ugyanarra a motorblokkra épül, mint a jelenlegi együléses, a V6 3.5 24V-s motort pedig már a ‘flexfuel’ technológiával szerelik, ami lehetővé teszi, hogy akár ólommentes SP98-as vagy akár E85-ös bioetanol üzemanyag használatát.
A motor teljes áttervezésével Solution F annak teljesítményét 425-ről 500LE-re növelte. A ‘push-to-pass’ rendszert nagyobb hatékonysággal tovább tökéletesítik. Ezek a változtatások ugyanakkor nem befolyásolják a megbízhatóságot, mivel minden 4500 km-nél revíziókat iktatnak be.
Költségtakarékossági megfontolásokból a jelenlegi Formula Renault 3.5 számos elemét megtartják: a Michelin gumikkal szerelt azonos méretű felnik, a félautomata sebváltó és a teljes hátsó felfüggesztés, a karbonfékek, a Magnetti-Marelli elektronikus vezérlőrendszer…
A World Series Formula Renault 3.5 2008-ban tizenhárom csapatot tud fogadni, csapatonként két autóval. Az Új Formula Renault 3.5 Szervezőbizottsága által kiválasztott csapatok listája a World Series by Renault franciaországi Magny-Cours-i (szeptember 22-23.) versenye során kerül nyilvánosságra.