A Lotus Forma-1-es csapatának pályaműveleti igazgatójaként tevékenykedő Alan Permane a minap úgy nyilatkozott, véleménye szerint a Pirelli új abroncsai kedveznek az enstone-i gárda E21-es versenygépeinek.
A Lotus Forma-1-es csapatának pályaműveleti igazgatójaként tevékenykedő Alan Permane a minap úgy nyilatkozott, véleménye szerint a Pirelli új abroncsai kedveznek az enstone-i gárda E21-es versenygépeinek.
A száguldó cirkusz mezőnye a Magyar Nagydíjon új abroncsokat volt kénytelen használni a Silverstone-ban látott sorozatos meghibásodások miatt.
A Lotus a Magyar Nagydíjon Kimi Räikkönen révén dobogóra állhatott, Alan Permane, az istálló pályaműveletekért felelős vezetője pedig úgy véli, a Pirelli új gumijaival jól tudnak bánni autóik.
„Budapesten megtanultuk, hogy az új gumik látszólag elég jól fekszenek az autónknak” – mondta a szakember. „Igazából csak a riválisainkhoz képest mutatott teljesítményünk alapján értékelhetjük ki őket, de azt mondanám, nem voltunk olyan rosszak ebben a tekintetben.”
„A Mercedesnek például látszólag remekül fekszenek ezek a gumik, a Ferrarinak viszont már nem annyira. Habár valamivel gyorsabbak voltunk náluk Németországban és Magyarországon is, mi és a Red Bull nagyon kiegyenlítettnek tűnünk. Azt viszont nem mondanám, hogy olyan sokat változtak a pozíciók a gumik miatt.”
A hőmérséklet a hétvégi Belga Nagydíjon mindazonáltal alacsonyabb lehet, mint az előző helyszíneken, Permane azonban reméli, versenyképesek lesznek majd Spában.
„Nagyon sok energiát fektettünk abba, hogy működésre bírjuk a keményebb abroncsokat hűvösebb időben, és őszintén hiszem, hogy a következő hétvégének hasonlóan versenyképes formában vághatunk neki.”
„Az mindenképpen előny, hogy Spa geográfiailag viszonylag közel van, így egészen kedd estig dolgozhatunk az autókon a futam előtt, és még így is elég időnk lesz arra, hogy felkészítsük őket a pályán csütörtök reggel.”
A szakember hozzátette, több újítást is pályára visznek majd hétvégén, és az sem kizárt, hogy ismét bevetik passzív DRS-rendszerüket.
„Lesz néhány újításunk mind mechanikai, mind aerodinamikai szempontból, szóval nagyon bízunk abban, hogy sikerül újabb előrelépéseket tenni.”
„Még nem hoztunk végleges döntést azt illetően, hogy használjuk-e [a DRD-rendszert], de nagyon sokat dolgoztunk vele a szimulátorban, hogy megkönnyítsük a döntést, és jó esély van rá, hogy használni fogjuk végül.”