Izgatottan várja a kinetikus energia-visszanyerő rendszer használatát a Toro Rosso alakulata. A faenzai kiscsapat 2009-ben nem próbálta ki a hibrid technológiát, idén viszont a Ferrari által kifejlesztett eszközzel gurulhatnak majd pályára.
Izgatottan várja a kinetikus energia-visszanyerő rendszer használatát a Toro Rosso alakulata. A faenzai kiscsapat 2009-ben nem próbálta ki a hibrid technológiát, idén viszont a Ferrari által kifejlesztett eszközzel gurulhatnak majd pályára.
A Red Bull kiscsapata saját internetes oldalán osztott meg kulisszatitkokat a rendszer használatával kapcsolatban. Itt leírják, nagy izgalmak közepette várják a környezetbarát technológia használatát, ugyanakkor gondosan felkészültek, hiszen mint mindig, most is a biztonság az elsődleges – márpedig a KERS komoly veszélyeket is hordoz magában.
„Az egyik érdekes újdonság az autón – legalábbis számunkra, hiszen nem használtuk 2009-ben – a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS)” – írja a csapat saját internetes oldalán.
„Ez alapvetően a fékezéskor keletkező energiát hasznosítja újra, a rendszer már számos utcai autóban megtalálható, hiszen a környezetbarát és hatékony megoldásokra törekszünk.”
Miután a Toro Rosso 2011-ben is a Ferrari hajtásláncával vág neki a világbajnoki küzdelmeknek, értelemszerűen megkapják a maranellói gárda hibrid eszközét is. A faenzai istállónál elmondták, minden támogatást megkapnak a Ferraritól, jelenleg pedig azon dolgoznak, hogy biztonságosan tudják használni az energia-visszanyerő rendszert.
„Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a Ferrari KERS-rendszerét használjuk majd, ami meglehetősen hatékonynak bizonyult, amikor 2009-ben használták.”
„A maranellói srácoknak komoly tapasztalatuk van a rendszer gyakorlati használatát illetően. A Ferrarival együttműködve elvégzünk egy programot a tesztekre felkészülvén, hogy a lehető legbiztonságosabb körülményeket biztosítsuk a csapattagok számára.”
„Nem csak a szerelőkkel és mérnökökkel, hanem az egész, versenyhelyszínekre utazó csoporttal tartottunk rövid értekezletet, így tisztában vannak azzal, mi változik majd a KERS használata miatt.”
„Nem olyanok lesznek a körülmények a garázsban, mint korábban. Egyes esetekben – így például az akkumulátortöltéskor, vagy egyéb, gondos odafigyelést igénylő eljárásokkor – korlátozni fogjuk a belépést a garázs területére.”
„Néhány csapattagnak különleges eszközöket kell viselnie és használnia, most pedig azt vizsgáljuk, hogy a hibrid technológia mennyiben befolyásolja a szokásos feladatok elvégzését, tehát hogy változtatnunk kell-e például a kesztyűkön vagy a cipőkön.”