Egy buta félreértés miatt intették le korábban a múlt hétvégi Kínai Nagydíjat – járt utána az Auto Motor und Sport című német szaklap.
Egy buta félreértés miatt intették le korábban a múlt hétvégi Kínai Nagydíjat – járt utána az Auto Motor und Sport című német szaklap.
A 2014-es bajnokság negyedik futama az eredeti tervek szerint 56 körös lett volna, egy tévedés okán azonban már az 55. kör végén leintették azt.
A Sportszabályzat 43.2-es cikkelye szerint ilyenkor az egy körrel korábbi eredményeket kell figyelembe venni a verseny végeredményének kihirdetésekor, így eshetett meg az, hogy Kamui Kobayashi utolsó körös előzése lényegében értelmetlenné vált.
De mi is történt pontosan? Az Auto Motor und Sport című német szaklap utánajárt! Kiderült, egy buta félreértés miatt lengették meg a kelleténél hamarabb a kockás zászlót.
Történt ugyanis, hogy a helyi versenyigazgató, Zhuang Tao megkérdezte Charlie Whitingtól, az FIA állandó versenyigazgatójától, hogy meglengethetik-e az utolsó kört jelző fehér zászlót – ami egyébiránt a Forma-1-ben nem szokás.
Rádión keresztül aztán Zhuang szólt a zászlós embernek, közölvén vele, hogy nincs zászlólengetés az utolsó előtti kör végén, ő azonban félreértette a versenyigazgató szavait. A „no flag now – magyarul „most még nincs zászló” mondat elejéről nem hallotta a „no” szócskát, így azt gondolta, ideje leinteni a futamot.
A versenyt végül a mercedeses Lewis Hamilton nyerte meg csapattársa, Nico Rosberg, valamint a Ferrari kétszeres bajnoka, Fernando Alonso előtt.