Német lapértesülések szerint a jelenleg még BMW Sauber F1 Team néven futó svájci bázisú alakulat a jövő évben a Ferrari motorjait fogja használni, feltéve, ha lesz helye a rajtrácson a Forma-1-ben.
Német lapértesülések szerint a jelenleg még BMW Sauber F1 Team néven futó svájci bázisú alakulat a jövő évben a Ferrari motorjait fogja használni, feltéve, ha lesz helye a rajtrácson a Forma-1-ben.
A BMW kedden hivatalos közleményében megerősítette, hogy a svájci bejegyzésű Qadbak Investments személyében vevőt talált forma-1-es csapatára, habár az FIA nem sokkal a bejelentés előtt a Lotusnak ítélte meg a német autógyártó év végi távozása miatt megüresedett 13. rajthelyet.
A Sport Bild információi szerint a “közel-keleti és európai családok” tulajdonában lévő cég nem kevesebb, mint 80 millió euróért vásárolta meg a hinwili bázisú alakulatot, és már megkezdte a tárgyalásokat leendő motorszállítójával, a Ferrarival.
Az olaszoknak jelenleg egy ügyfélcsapatuk van, így a szabályok értelmében lehetőségül van arra, hogy a Scuderia Toro Rossón kívül egy másik alakulatot is ellássanak erőforrásaikkal 2010-ben.
A BMW Sauber jelenleg várólistán, a “14. helyen” van, ám a német cégóriás arra számít, hogy az FIA tartja magát korábbi ígéretéhez, és megemelve a jövő évi limitet, rajthoz állhat a Forma-1-ben.
“Örömmel jelentjük be, hogy az FIA jelezte, hogy helyet kaphatunk a 2010-es forma-1-es világbajnoki sorozatban. A csapat arra számít, hogy felsorakozhat majd a rajtrácsra a 2010-es szezon első versenyén” – állt a BMW tegnapi közleményében.
Egyébként még az is előfordulhat, hogy a létszám megemelése nélkül is rajthoz állhat a BMW utódcsapata, mert még egyáltalán nem biztos, hogy a nevezéssel rendelkező 13 csapat mindegyike el tud indulni a jövő évi bajnokságban.
Az US F1, a Campos, a Manor, és a Lotus számára nem lesz egyszerű a következő néhány hónap, de még az is előfordulhat, hogy egy jelenlegi csapat távozik, például a Renault – melyről az a hír járja, hogy a csalásügy miatt az év végén kivonul a sportból.