A Ferrarinak nem volt más választása, mint a bírósághoz fordulni a 2010-es szabályok miatt, mert meggyőződése, hogy az irányító testület megsértette még 2005-ben kötött szerződésüket, melyben garanciát kaptak arra, hogy stabilak maradnak a szabályok, és amennyiben mégis változtatnának, megvétózhatják azokat.
A Ferrarinak nem volt más választása, mint a bírósághoz fordulni a 2010-es szabályok miatt, mert meggyőződése, hogy az irányító testület megsértette még 2005-ben kötött szerződésüket, melyben garanciát kaptak arra, hogy stabilak maradnak a szabályok, és amennyiben mégis változtatnának, megvétózhatják azokat.
A maranellói alakulat a múlt héten fordult a francia bírósághoz, hogy magakadályozza a költségvetési sapka jövő évi bevezetését, melynek életbe lépésével kettészakadna a mezőny, ugyanis más technikai szabályok vonatkoznának azokra, akik elfogadják a limitet.
A bírósági meghallgatásra ma kerül sor Párizsban, ahol a Ferrari jogászai összecsapnak az FIA ügyvédjeivel. Az olaszok bíznak a sikerben, jóllehet az FIA elnöke, Max Mosley a hét elején elmondta, teljesen nyugodt, mert úgy gondolja, azzal, hogy a Ferrari a többiek mellé állt, és megalakították a FOTA-t (forma-1-es csapatok szövetsége), érvényét veszítette a szerződésük.
“A csapatoknak regisztrálniuk kell május 22. és május 29. között a következő szezonra, és ezzel együtt el kell fogadniuk az új szabályokat” – mondta Emmanuel Gaillard, a Ferrari egyik jogásza az AFP hírügynökségnek.
“Ez a szabály pedig teljességgel szemben áll azzal az ígérettel, amit a Ferrari a múltban kapott, éppen ezért nem maradt más választásunk, mint bírósághoz fordulni az ügyben.”
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a mai napon biztosan nem lesz ítélethirdetés.