Az idei évtől az FIA minden futamhétvégén nyilvánosságra hozza az autók időmérő utáni tömegét, melyből következtetni lehet arra, ki mennyi üzemanyaggal kezdi meg a futamot.
Az idei évtől az FIA minden futamhétvégén nyilvánosságra hozza az autók időmérő utáni tömegét, melyből következtetni lehet arra, ki mennyi üzemanyaggal kezdi meg a futamot.
A következőkben az autók időmérő edzés utáni súlyát láthatjuk, amiből kiderül, hogy a pole pozícióból rajtoló Giancarlo Fisichella könnyű autóval vág neki a vasárnapi futamnak, ám nem ő, hanem a negyedik helyről induló Rubens Barrichello a legkönnyebb.
A második pozícióból induló Jarno Trulli Toyotája majd’ tíz kilóval nehezebb, mint a mellőle induló honfitársáé, míg a BMW felemás stratégiával küldte pályára versenyzőit az utolsó etapban.
Az első tízben a két Red Bull a legnehezebb (Nico Rosberget leszámítva), azonban nem lesz könnyű dolguk, mert csak akkor lesz esélyük az első kiállás után előrébb kerülniük, ha tartani tudják a tempót az előttük állókkal az első etapban.
Ez pedig nem lesz egyszerű, mert csak a nyolcaik, és a kilencedik helyről indulhatnak, így könnyen forgalomba ütközhetnek, ami lassíthatja őket.
Lewis Hamilton és Jenson Button hosszú első etappal tervez.
Belga Nagydíj, az autók időmérő utáni tömege:
1. Fisichella Force India-Mercedes 648.0 2. Trulli Toyota 656.5 3. Heidfeld BMW-Sauber 655.0 4. Barrichello Brawn-Mercedes 644.5 5. Kubica BMW-Sauber 649.0 6. Raikkonen Ferrari 655.0 7. Glock Toyota 648.5 8. Vettel Red Bull-Renault 662.5 9. Webber Red Bull-Renault 658.0 10. Rosberg Williams-Toyota 670.0 11. Sutil Force India-Mercedes 678.5* 12. Hamilton McLaren-Mercedes 693.5* 13. Alonso Renault 684.4* 14. Button Brawn-Mercedes 694.2* 15. Kovalainen McLaren-Mercedes 697.0* 16. Buemi Toro Rosso-Ferrari 685.0* 17. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 704.5* 18. Nakajima Williams-Toyota 706.1* 19. Grosjean Renault 704.7* 20. Badoer Ferrari 691.5*