A Red Bull Racing ausztrál pilótája, Mark Webber attól tart, hogy a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) használata hátrányos helyzetbe sodorhatja a nagyobb súlyú versenyzőket a Forma-1-ben.
A Red Bull Racing ausztrál pilótája, Mark Webber attól tart, hogy a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) használata hátrányos helyzetbe sodorhatja a nagyobb súlyú versenyzőket a Forma-1-ben.
Mivel a KERS súlya az előzetes becslések alapján 25 és 60kg között mozog majd, a csapatok jóval kevesebb ballasztot alkalmazhatnak majd, hogy jobbá tegyék az autók súlyelosztását.
Éppen ezért Webber úgy gondolja, hogy a nagyobb tömegű versenyzők hátrányba kerülhetnek jövőre, ugyanis nehezebben tudják majd elérni autóik optimális súlyelosztását, ami komolyan kihathat a teljesítményükre.
“Egyértelmű, hogy a nagyobb tömegű versenyzők nem lesznek előnyben” – mondta Webber az Autosportnak. “Konkrétan nem vagyok zsíros, azonban sajnálatos módon a nagyobb tömegű versenyzők nehezebb helyzetben lesznek.”
“Természetesen sok múlik a gumiválasztáson, azonban ha könnyebb vagy, akkor sokkal több a lehetőséged, és jóval több opció közül választhatsz.”
“Azok a srácok, akik hetvenvalahány kilósak, jóval nehezebb helyzetben lesznek, mint a hatvan kiló körüliek. Természetesen ez nem lehet mentség. A súlyelosztást akár tökéletessé is lehet tenni az autó tervezése után, azonban a súlyosabb versenyzőknek sokkal kisebb a mozgástere.”
Az ausztrál versenyző szerint két évtized után nem elképzelhetetlen, hogy a pilóták súlya ismét kihatással lehet a köridőkre a Forma-1-ben.
“Ez egy elég szokatlan helyzet” – mondta Webber. “Gokartos korszakom óta nem szenvedetem a súlyom miatt, azonban a következő szezon lehet az első az 1980-as évek óta, mikor a súlyosabb versenyzők hátrányba kerülhetnek testi adottságaik miatt.”