A McLaren kizárásával a Ferrari bezsebelte a konstruktőri bajnoki címet, azonban az egyéni vb-cím még nem dőlt el. A Forma-1-es mezőny a hétvégén Japánban méri össze erejét, a versenyzők többsége számára teljesen ismeretlen Fujiban.
A McLaren kizárásával a Ferrari bezsebelte a konstruktőri bajnoki címet, azonban az egyéni vb-cím még nem dőlt el. A Forma-1-es mezőny a hétvégén Japánban méri össze erejét, a versenyzők többsége számára teljesen ismeretlen Fujiban.
Harminc év után ismét visszatér a száguldó cirkusz Fujiba, ahol a hétvégén megrendezik a Japán Nagydíjat.
A versenyzők többsége számára teljesen ismeretlen pályáról a csapatoknak sem volt sok használható információja az elmúlt évekből, azonban a modern szoftverek és a háromdimenziós leképezések segítségével egy igen jó képet kaptak arról, milyen beállításokkal készüljenek a hétvégi megmérettetésre. Talán az adatok nem annyira pontosak, mint általában, de a csapatok erre a versenyre is ugyanúgy készültek, mint a korábbiakra.
A pályát leginkább hosszú célegyenese – mely a leghosszabb egyenes az egész évben – és lassú harmadik szektora jellemzi. Bár ez alapján azt lehetne mondani, hogy hasonlít Indianapolisra, sokkal inkább lehet kapcsolatba hozni Spával, ugyanis a belga pályához hasonlóan itt is fontos a kis légellenállás a nagy végsebesség elérése érdekében, ám fontos a megfelelő leszorító erő a lassú kanyarokban. Mindezek tetejében mivel Fuji magasan fekszik, ritkább a levegő, így a motorerő és a leszorító erő is az átlagosnál kisebb.
Időjárás
A meteorológusok előrejelzései szerint pénteken ugyan még napos, relatíve meleg időjárás fogadja majd a résztvevőket, szombaton már jó esélye van a záporoknak és zivataroknak, míg a verseny napján, vasárnap 85% az esélye annak, hogy szakadni fog az eső, tehát vizes pályán kell helytállniuk a versenyzőknek, akik amúgy sem ismerik jól a japán ringet.
Mivel szombatra és vasárnapra hűvösebb időt jósolnak, az előrejelzések szerint a levegő hőmérséklete még a 20 fokot sem éri majd el, a Bridgetsone is gondban lehet keverékeivel.
Stratégia
Az optimális stratégia attól függ, hogy mennyi időt vesz igénybe egy kiállás. Ha sok időbe telik a be- és kijövetel, akkor a két kiállás, ha rövid időbe, akkor a három kiállás lehet a leghatékonyabb a vasárnapi versenyen. Mivel nagy az esély az esőre, a csapatoknak rugalmassá kell tenniük a stratégiájukat, és minden azon múlik majd, mikorra várják a felhőszakadást: ha valaki már a futam elejére várja, alultankolja autóját, ám akár még az is előfordulhat, hogy egy kiállással operálnak azok, akik szerint csak a futam második felében kezd el esni az eső.
Mivel a hosszú célegyenest egy széles kanyar követi, ezen a ponton remek lehetőség nyílik az előzésre, így nem feltétlenül létfontosságú az első sorból rajtolni, különösen, ha valaki furfangos stratégiát eszel ki.
Következtetés
Mivel a Ferrari már bezsebelte a konstruktőri bajnoki címet, már csak az a kérdés, kié lesz az egyéni trófea. Az élen nagyon szoros a küzdelem, de igazából már csak három versenyző van harcban a bajnoki címért, hacsak nem esnek ki a McLaren versenyzői a hétvégi futamon. A megbízhatóság most minden eddiginél fontosabb, mert ha valaki egyetlen pontot sem szerez, behozhatatlan hátrányra tesz szert.
A McLaren és a Ferrari versenyzői lesznek majd harcban a győzelemért, ám az dönti majd el a sorrendet, ki tud a legmegfelelőebben alkalmazkodni a körülményekhez. A BMW továbbra is a harmadik legjobb csapat a mezőnyben, míg a Renault, a Williams, és a hazai pálya előnyét élvező Toyota versenyzői is jó eséllyel pályáznak a pontszerző helyekre.