Az elmúlt napok történései után akár azt is gondolhatná az ember, hogy a Forma-1 már nem a versenyzésről szól, azonban a száguldó cirkusz mezőnye a hétvégén ismét pályára gördül, méghozzá nem máshol, mint hazánkban, a Magyar Nagydíj keretén belül.
Az elmúlt napok történései után akár azt is gondolhatná az ember, hogy a Forma-1 már nem a versenyzésről szól, azonban a száguldó cirkusz mezőnye a hétvégén ismét pályára gördül, méghozzá nem máshol, mint hazánkban, a Magyar Nagydíj keretén belül.
Elérkezett a várva várt hétvége, hazánkba látogat a Forma-1 száguldó cirkusza. Az idei bajnokság tizenegyedik állomásának helyet adó Magyar Nagydíj rengeteg izgalmat hozott a tavalyi évben. A McLaren kényelmesen vezeti a bajnokságot a Ferrari előtt a konstruktőrök versenyében, míg Lewis Hamilton előnye két pontosra apadt Alonsóval szemben az elmúlt versenyt követően.
Bár az előzés szinte lehetetlen a Hungaroringen, a múltban érdekes versenyeknek lehettek szemtanúi, akik kilátogattak a mogyoródi pályára. Szűk kanyarjai, és kacskaringós vonalvezetése miatt, a magyar ringet sokszor hasonlítják a monte-carlói pályához. Annak ellenére, hogy itt nincsenek olyan közel a korlátok és a gumifalak, a Hungaroringen igazán kijön a versenyzők tehetsége.
Mivel általában hatalmas meleg fogadja a csapatokat Magyarországon, az autók hűtése fontos szerepet kap a versenyhétvégén. Ha egyesek nem tudják megfelelően biztosítani autójuk hűtését, nem tehetnek mást, mint lefojtják motorjaikat, ám ezzel veszítenek teljesítményükből.
Mivel a pályát csak ritkán használják, az aszfalt mindig piszkos. A Bridgestone is felkészült erre, hiszen a lágy és szuper lágy keverékeit hozza magával a hétvégére, ám a nagy meleg miatt ezek elkezdhetnek szemécsesedni, így a csapatoknak nem lesz könnyű dolguk megtalálni a gumik és az autó beállításai közti helyes egyensúlyt. Mivel az ideális ívről letérve roppant piszkos és csúszós a pálya, nagyon nehéz az előzés a Hungaroringen. Az időmérő éppen ezért kulcsszerepet kap, amit az is bizonyít, hogy eddig csak két alkalommal fordult elő az, hogy nem az első két sorból rajtoló nyerte meg a Magyar Nagydíjat.
Visszapillantó – Magyar Nagydíj (2006)
Augusztus elején hazánkba látogatott a száguldó cirkusz, ahol sokak szerint az évszázad versenye került megrendezésre. A szokásos meleghez képest igen hűvös, esős időjárás fogadta a versenyzőket – mely már akkor izgalmas versenyt vetített előre.
Pénteken Alonso (veszélyes vezetés), szombaton Schumacher (piros zászló alatti előzés) szolgáltatta a szenzációt. Mindketten buta hibát vétettek, melyet a sportfelügyelők két másodperces időbüntetéssel jutalmaztak. Miközben Raikkönen és Massa indulhattak az élről, Schumacher és Alonso csak a tizenkettedik, és a tizenötödik pozícióból várhatták a futam rajtját.
Button motorcsere miatt csak a tizennegyedik helyről kezdhette meg a futamot, ám a hatalmas kalamajkának köszönhetően végül őt intette le elsőként a kockás zászló. A Honda brit versenyzőjének több mint száz futam kellett ahhoz, hogy megszerezze első győzelmét a királykategóriában, pedig 2000-ben bombaként robbant be a Forma-1-be.
Nyirkos pályán vette kezdetét a huszonegyedik Magyar Nagydíj. A Michelines csapatok nagy meglepetésre komoly előnyben voltak a Bridgestone tappancsokkal futókkal szemben, akik csak idővel, az abroncsok megfelelő kopottsága után kezdték felvenni a versenyt riválisaikkal. Mindezek ellenére Schumacher az első kör végén már a negyedik helyen tanyázott, míg Alonso ennél is keményebben hajtott, majd egy körrel később a külső íven körbeautózta a hétszeres világbajnokot. Nem sokkal később Schumacher elvesztette első vezetőszárnyát, miközben megpróbálta megelőzni Fisichellát. Miután Raikkönen kiállt tankolni, Alonso átvette a vezetést. A spanyol pilóta után Button volt a leggyorsabb ebben az időszakban, ám a brit pilóta még javában a középmezőnyben autózott.
A McLaren finn versenyzője ismét megkezdte a felzárkózást, ám lekörözés közben telibe találta Vitantonio Liuzzi autóját, így a biztonsági autót beküldték a pályára. Button ekkor már Alonso mögött tanyázott. A Renault versenyzője nagy valószínűséggel tartani tudta volna a Honda titánját, ha jobb hátsó kerékanyája nem száll el, és nem kell feladnia a küzdelmet utolsó kiállását követően.
Button kapva kapott az alkalmon, és remek versenyzést bemutatva megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét Magyarországon. A tesztpilótából versenyzővé avanzsált Pedro de la Rosa a második helyen végzett a McLarennel, mellyel bebiztosította helyét a csapatban az év végéig. Ahogy száradt a pálya, egyre jobban mentek a Bridgestone-os csapatok, köztük Michael Schumacher is, aki egészen a második helyig jutott. A német versenyző azonban túlságosan nagy kockázatot vállalat azzal, hogy nem állt ki új gumikért, és rossz állapotban lévő intermediate abroncsaival nem tudta tartani a mögötte haladókat. Végül a nagy kakaskodásban összeütközött Heidfelddel, így ő is idő előtt befejezte a versenyt, ám Kubica – aki hihetetlen teljesítményt nyújtott első versenyén a cseppet sem könnyű körülmények között – kizárásával (túl könnyű volt az autója) megszerezte az egy pontot érő nyolcadik helyet. A Ferrari három, a Renault egy pontot sem szerzett. Schumachert már csak tíz pont választotta el Alonsótól, míg a Ferrari hét pontos lemaradásban követte a Renault-t a gyártók versenyében.
Magyar GP - végeredmény (2006): Poz Pilóta Csapat Idő 1. Button Honda (M) 1h52:20.941 2. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 30.837 3. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 43.822 4. Barrichello Honda (M) + 45.205 5. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 6. R.Schumacher Toyota (B) + 1 kör 7. Massa Ferrari (B) + 1 kör 8. M.Schumacher Ferrari (B) + 3 kör
Időjárás
Nagy melegre lehet számítani a hétvégén, ám nem kizárt a kisebb esőzés, mely valamelyest megkönnyíti a csapatok dolgát az utók hűtése terén.
Stratégia
Mivel az előzés szinte lehetetlen a pályán, hatalmas szerepet kap a stratégia, mellyel pozíciókat lehet nyerni, vagy veszíteni. Az élmenők nagy valószínűséggel két kiállással operálnak majd, egészen addig, míg esőről nem kapnak jelentést. Az egy kiállás elég valószínűtlen a nagy meleg és a lágy gumik használata miatt, de a három kiállásos taktika akár még be is jöhet, de ahhoz rengeteget kell előzni a pályán, ami nem egyszerű.
Következtetés
A McLaren várhatja a legesélyesebbként a Magyar Nagydíjat, még akkor is, ha az elmúlt versenyeken a Ferrari igencsak megérkezett riválisa mögé/mellé. A Ferrari nyilvánvalóan jobban fog teljesíteni, mint azt tette Monacóban, de a BMW Sauber istállóra, és a Renault-ra is oda kell figyelni. Érdekes lesz megnézni, miként alakul az erősorrend a középmezőnyben.