Túl a szezon felén, a bajnoki címért folytatott küzdelem egyre fokozódik. Jelenleg úgy tűnik, hogy a Ferrari a leggyorsabb, ám a McLaren kényelmesen vezeti mindkét bajnokságot, miközben a Forma-1-es mezőny megérkezik a Nürburgringre.
Túl a szezon felén, a bajnoki címért folytatott küzdelem egyre fokozódik. Jelenleg úgy tűnik, hogy a Ferrari a leggyorsabb, ám a McLaren kényelmesen vezeti mindkét bajnokságot, miközben a Forma-1-es mezőny megérkezik a Nürburgringre.
Azt követően, hogy a két német pálya (Nürburgring és Hockenheimring) megegyezett abban, hogy felváltva rendez versenyeket a jövőben, idén a Nürburgringre látogat el a Forma-1-es mezőny, hogy teljesítse az Európa Nagydíjat.
A Nürburgring egy átlagos európai pálya, ami azt jelenti, hogy szinte lehetetlen az előzés a versenyen, hacsak nem esik az eső. A pálya karakterisztikájából adódóan az autó minden egyes eleme kulcsszerepet kap, így csak az tud tökéletes versenyt teljesíteni, akinek autója minden tekintetben megfelelően van felkészítve. Fontos az autó helyes egyensúlya, a jó kigyorsítás, a fékzónák alatti megfelelő stabilitás. Mivel a versenyzők a kerékvetők agresszív használatára kényszerülnek, komoly hangsúlyt kell fektetniük a csapatoknak a felfüggesztések helyes beállítására, hogy mindent kihozhassanak autójuk teljesítményéből egy kör alatt.
A szűk, puklis első kanyar általában eseménydús a rajtnál, így ezért is fontos a jó rajtpozíció, mert aki az élről indul, annak nagyobb az esélye arra, hogy nem keveredik bele egy esetleges rajtbalesetbe az első kanyarban. Az idei évben akár esőzések is tarkíthatják a futamot, így aki előbb reagál a külső tényezőkre, komoly előnybe kerülhet a többiekkel szemben. Ha esni fog, sok előzést láthatunk majd a pályán, azonban ha száraz lesz a verseny, akkor vélhetően a stratégiák döntik majd el a végső sorrendet.
Visszapillantó – Európa Nagydíj (2006)
Már a pénteki edzéseken is bebizonyosodott, a Ferrari nem véletlen nyerte meg a tavalyi évben az első európai futamot. Schumacher az egyre erősödő Bridgestone-nak köszönhetően fantasztikusan ment a pénteki edzéseken, ám mégis Alonso volt az, aki a pole pozíciónak örülhetett.
Schumacher azonban nehezebb autóval vágott neki a versenynek, így az első etapja végén futott gyorsköreivel átvette Alonsótól a vezetést. Ekkor merült fel az idei évben először, hogy a Bridgestone megelőzte a Michelint. Alonso az utolsó körökben sem lehetett nyugodt, hiszen Massa és Raikkönen egyre közelebb kerültek hozzá, ám a spanyol végül meg tudta tartani második pozícióját.
A Ferrari brazil versenyzője először tudta felvenni a versenyt a hétvége folyamán márkatársával, így joggal örülhetett első dobogós helyének. Fisichella a hatodik pozícióban végzett a másik Renault-val, miután csak a tizenharmadik helyről rajtolhatott. Az olasz versenyző szombaton még komoly szócsatát vívott Villeneuve-vel, amiért blokkolta őt az időmérő edzésen, ám a futam után örült pontszerző helyének.
Európa GP- Végeredmény (2006): Poz Pilóta Csapat Idő 1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h35:58.765 2. Alonso Renault (M) + 3.751 3. Massa Ferrari (B) + 4.447 4. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) + 4.879 5. Barrichello Honda (M) + 1:12.856 6. Fisichella Renault (M) + 1:14.116 7. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 1:14.565 8. Villeneuve BMW-Sauber (M) + 1:29.364
Időjárás
Esőzések várhatók az egész hétvégére, így a hőmérséklet is ingadozni fog. Azonban a meteorológusok előrejelzései szerint, ha nem éri el a pályát az eső, akkor igen meleg időjárásra lehet majd számítani.
Stratégia
Tipikus európai pálya lévén az élcsapatok valószínűleg a két kiállásos stratégiát választják majd, míg lesznek olyanok is, akik egy kiállással próbálják meg teljesíteni a versenytávot egy hosszú első etappal operálva. A három kiállás valószínűtlen, ugyanis ahhoz, hogy azt bárki is ki tudja autózni, rengeteget kell előznie, ami nem egyszerű ezen a ringen. Ha valaki esőre számít a versenyen, valószínűleg a tervezettnél egy kicsivel több üzemanyaggal kezdi meg a futamot, hogy rugalmasabb legyen a stratégiája. Mivel a Nürburgringen szinte lehetetlen előre megjósolni az esőt, vélhetően a tervezettnél mindenki több üzemanyaggal kezdi meg a futamot.
Következtetés
Azt követően, hogy az elmúlt két versenyen fölényes győzelmet aratott Raikkönen, a Ferrari tűnik a legesélyesebbnek a hétvégi futamon, azonban nem szabad leírni a bajnokságban toronymagasan vezető McLarent sem, ugyanis a wokingiak is rengeteget fejlesztettek az elmúlt hetekben. Minden bizonnyal érdekes küzdelem szemtanúi lehetünk, hiszen a két csapat egy szinten várja az Európa Nagydíjat, és mind a négy versenyző éhes a sikerre.
A Ferrari és a McLaren mögött a BMW Sauber áll a harmadik helyen, ám a német-svájci alakulat vezetősége nem lehet nyugodt, ugyanis a Renault és a Toyota is megkezdte a felzárkózást. Bár az említett két csapat a versenyen még nem tudta megfogni a BMW-t, az időmérőn már igencsak ott vannak a bajor gárda nyakán. Mögöttük a Williams, a Honda, és a Red Bull esélyes a maradék pontszerző helyekre.