A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya kijelentette, egész egyszerűen nincs értelme annak, hogy az elmúlt versenyeken látott küszködésért a szezonközi gumimódosítást teszik felelősség – mihamarabb megoldást kell találni a problémákra.
A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya kijelentette, egész egyszerűen nincs értelme annak, hogy az elmúlt versenyeken látott küszködésért a szezonközi gumimódosítást teszik felelősség – mihamarabb megoldást kell találni a problémákra.
A silverstone-i bázisú alakulat a bajnokság első felében nemegyszer a dobogóra is esélyes volt, ám amikor a Brit Nagydíjat követően a Pirelli a biztonságra hivatkozva változtatott abroncsainak összetételén, az istálló formája hanyatlani kezdett.
Az angliai futam óta a Force India mindössze két pontot gyűjtött, és végül a McLaren mögé csúszott vissza a konstruktőrök versenyében.
Habár kétségtelen, hogy a gumikon való változtatást megszenvedte a csapat, Mallya szerint mindent meg kell tenniük azért, hogy megoldást találjanak jelenlegi problémáikra..
„Az Olasz Nagydíjat végigszenvedtük – egy olyan pályán, mely elvileg fekszik nekünk” – mondta csalódottan a gárda első embere.
„Jól szerepeltünk itt a múltban, de bizonyos okokból kifolyólag egyszerűen nem volt meg a tempónk most, nem tudtuk optimalizálni a gumiteljesítményt. Nem voltunk ennyire gyengék még a közelmúltban.”
„Kipróbáltunk néhány dolgot a versenyen, amit nem tettünk meg a szabadedzéseken és az időmérőn, és kellemes meglepetés volt látni, hogy Adrian [Sutil] tempója feljavult. De akkor sem vagyunk kényelmes helyzetben. Hiszen elvégre az eredmények számítanak.”
„Sokkal többet kell megtudnunk a gumik viselkedéséről, és remélhetőleg Szingapúrban felül tudunk kerekedni a problémán – ez a pálya ugyanis szintén kedves lehet számunkra. De nincs mentségünk az olaszországi szereplésre – egyszerűen nem voltunk elég jók.”
A Force India a téli felkészülés jelentős részét azzal töltötte, hogy optimalizálta autóját a 2013-as abroncsokhoz, a szezonközi módosítás azonban keresztülhúzta a gárda számításait.
„Az autó más, mint a tavalyi versenygép. A 2013-as gumikhoz készült, azokhoz, melyeket Silverstone előtt használtunk. Egészen addig nagyon jól teljesítettünk, amikor viszont változtattak az abroncsokon, elkezdtünk küszködni. Ezek tények, nem pedig mentségek.”