A Force India csapatfőnök-helyettese, Bob Fernley úgy véli, nem szabad, hogy a jövőre érkező V6-os motorok között túl nagy különbségek legyenek a Forma-1-ben.
A Force India csapatfőnök-helyettese, Bob Fernley úgy véli, nem szabad, hogy a jövőre érkező V6-os motorok között túl nagy különbségek legyenek a Forma-1-ben.
2014-ben új motorformula lép életbe a száguldó cirkuszban, és miután a Cosworth várhatóan kivonul a sportágból, három nagy gyártó – a Renault, a Mercedes és a Ferrari – látja el motorokkal a királykategória mezőnyét.
A Force India csapata múlt héten jelentette be, hogy a jövő évben is a Mercedes aggregátjaival száll harcba, Bob Fernley, az istálló helyettes csapatfőnöke azonban felhívta a figyelmet a szabályváltozás veszélyeire is.
Miután a motorokra vonatkozó szabályok az elmúlt években változatlanok maradtak, a gyártók ezen a területen viszonylag közel kerültek egymáshoz – az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok érkezésével azonban nem elképzelhetetlen, hogy valamely vállalat előnybe kerül majd riválisaival szemben.
Fernley az AUTOSPORT című angol szaklapnak nyilatkozva elárulta, véleménye szerint nagyon fontos, hogy a Forma-1 megtartsa az egyensúlyt a motorok tekintetében.
„Nem szabad olyannak lennie, mint amilyen volt a múltban, amikor a motorok közti különbség elsöprő volt. Kár lenne, ha oda lyukadnánk ki” – fogalmazott a szakember, majd hozzátette, ennek ellenére tudja, fontos, hogy a motorgyártók nagyobb teret kapjanak a sportágban.
„Számításba kell vennünk azt is, mit akarnak a motormanufaktúrák. Borzasztó sok pénzt invesztálnak ezen motorok kifejlesztésébe, így rájuk is hallgatnunk kell. Kicsit több teret kell adnunk nekik, de összességében nem szabad hagyni, hogy túl komoly megkülönböztető tényező legyen a motorteljesítmény.”