Német sajtóértesülések szerint meglepő fordulhat állhat be a Red Bull Forma-1-es csapatának jövője ügyében, a színfalak mögött ugyanis azon dolgoznak, hogy az istálló 2016-ban egy korábbi, V8-as erőforrással állhasson rajthoz.
Német sajtóértesülések szerint meglepő fordulhat állhat be a Red Bull Forma-1-es csapatának jövője ügyében, a színfalak mögött ugyanis azon dolgoznak, hogy az istálló 2016-ban egy korábbi, V8-as erőforrással állhasson rajthoz.
Mint ismert, a Red Bull és testvércsapata, a Toro Rosso az idei szezont követően szakít jelenlegi motorpartnerével, a Renault-val, és miután sem a Mercedesszel, sem a Ferrarival nem sikerült tető alá hozni egy motorbeszállítói megállapodást, a két alakulat F1-es jövője nagy veszélybe került.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap jelentése szerint azonban egy váratlan megoldás mentheti meg a korábban négy világbajnoki címet begyűjtő Red Bull Racinget: mégpedig a 2013-as idény végéig használt V8-as aggregát!
Az ötlet nem új, még a Kanadai Nagydíj idején maga Bernie Ecclestone vetette fel, hogy a kiscsapatok megmentése érdekében vissza lehetne hozni az évekkel ezelőtti motorformulát.
Bár a V8-as motor használata önmagában hátrányt jelentene a Red Bull számára, az AMuS szerint egy erősebb KERS-rendszerrel, illetve kisebb tömeggel kompenzálni lehetne a teljesítménybeli különbséget.
Úgy tudni, erre a megoldásra a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is rábólintana, ha ezzel a Forma-1 érdekeit szolgálnák.
Bernie Ecclestone eközben határozottan kijelentette: „2016-ban is 22 autó lesz a versenypályán.”
Október 15-én, csütörtökön egyébként a Forma-1 motorgyártói csúcstalálkozót tartanak majd Genfben, és könnyen elképzelhető, hogy ez a javaslat is napirendre kerül.