Gasly nagy reményekkel érkezett meg az AlphaTauritól az Alpine csapatához 2023-ra, az évad első felében azonban a francia istálló a vártnál jóval gyengébb teljesítményt nyújtott. A gárda jelenleg csupán hatodik a konstruktőrök között, ráadásul komoly átszervezések is zajlanak házon belül, hiszen nemrég Laurent Rossi vezérigazgató, Otmar Szafnauer csapatfőnök, Alan Permane sportigazgató, valamint Pat Fry technikai igazgató is távozott.
Gasly emellett több balszerencsés helyzetbe is keveredett, kétszer például saját csapattársával, Esteban Oconnal ütközött, ami miatt nem sikerült annyi pontot bezsebelni, mint szerettek volna. A 27 esztendős versenyző azt mondja, nem mentek könnyen a dolgok, ám a balszerencse is jelentősen hátráltatta őket.
„Azt gondolom, elég nehezen alakult több különféle okból kifolyólag” – mondta a francia versenyző, amikor a szezon első felének alakulásáról kérdezték. „Összességében talán ez eddig a legbalszerencsésebb szezonom a Forma-1-ben a többi idényemhez képest.”
„Volt pár elszalasztott lehetőség, ami olyan volt, mint egyfajta hógolyó-effektus, és elég komoly hatással volt a végeredményekre. Szóval nyilvánvaló, hogy nem tükrözi a csomagunkban rejlő potenciált.”
„Másfelől viszont nem is voltunk annyira versenyképesek, mint azt célul tűztük ki az év elején. Az Alpine tavaly egy erős negyedik hellyel zárta, és az idei évet az Aston Martin mögött, szóval az ötödik legjobb csapatként kezdtük. Aztán a McLaren jobb fejlesztéseket produkált, mint mi, szóval visszacsúsztunk a hatodik helyre. És nyilván nem ez volt a célunk az idei szezonra.”
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a várakozásoknak megfelelően teljesítettünk. De még van fél szezon, és sok minden van érkezőben a fejlesztéseket tekintve. Ez persze nem fogja teljesen a feje tetejére állítani az idényünket, de nagyon bízom abban, hogy jobb formával rukkolhatunk elő az év második felében.”
Gasly beszélt arról is, nem egyetlen konkrét területen küszködnek, az A523-as konstrukcióval több probléma is van: „Nyilván vannak különféle területek. Az általános leszorítóerő az, amivel alapvetően gyorsabb tudsz lenni.”
„És aztán ott van a fejlődés a kanyarokban való egyensúly terén is, ami szintén egy érzékeny téma a különféle körülmények közepette. Hogy őszinte legyek, jelenleg ezeken dolgozunk. Szóval nem arról van szó, hogy van egy konkrét terület, melyen gyengébbek vagyunk a többieknél. Egyszerűen csak próbáljuk erősebbé tenni a csomagunkat. És nem igazán sikerült megtennünk azt a lépést, amiben reménykedtünk.”