A francia istálló tavaly a 4. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, az idei szezont megelőzően pedig abban bízott, esélye lesz közelebb kerülni az élcsapatokhoz. Ehhez képest a gárda jelenleg csak a 6. pozíciót foglalja el a tabellán, ráadásul jelenleg is komoly szervezeti átalakítások zajlanak Enstone-ban: Laurent Rossi vezérigazgató után távozott Otmar Szafnauer csapatfőnök, Alan Permane sportigazgató, valamint Pat Fry technikai igazgató is. Guillauma Le Goff, Pierre Gasly menedzsere pedig bevallotta, nem azért hagyták ott a Red Bull családját, hogy néhány pontért harcoljanak az F1-ben.
„Az autó olyannak született, amilyennek. Egy kicsit rosszabb annál, mint amilyenre számítottunk” – ismerte el Gasly menedzsere az RMC-nek. „Szóval igen, van némi frusztráció ezen a téren.”
„Nem azért hagytuk ott az AlphaTaurit, hogy egy vagy két pontért küzdjünk. Ez nem titok.”
Az Alpine-nál zajló átszervezések kapcsán Belgiumban természetesen Gaslyt is megkérdezték. A francia pilóta diplomatikusan válaszolt, lényegében csak köszönetet mondott a távozó szakembereknek.
„Elég mozgalmas néhány hét volt ez a csapat számára. És egy kicsit nehéz is véleményeznem az eseményeket” – mondta a rutinos pilóta. „Én nyilván csak az év elején csatlakoztam, és elég nagy lépés, amikor az ember megérkezik egy új istállóhoz, és új emberekkel kell dolgoznia.”
„Azt gondolom, elég balszerencsés jelenleg, hogy az idei szezon nem úgy alakul, ahogy vártuk, és nem tudunk olyan fejlődést elérni, mint szeretnénk. És igen, elég sok jelenleg ez a rengeteg változás. Én pedig jelenleg csak köszönetet tudok mondani ezeknek az embereknek, Laurent-nak, Otmarnak, Alannek és Patnek azért, amit az első 6 hónapban tettek. A legjobbakat kívánom nekik a jövőre.”
Az Alpine teljesítménye szempontjából problémát jelent az is, hogy a csapat által használt Renault-erőforrások jóval gyengébbek, mint a riválisok motorjai. Ezzel kapcsolatban az F1-es istállók egyeztetéseket is folytatnak. Denis Chevrier, a csapat korábbi mérnöke pedig azt mondja, maga az autó sem elég jó.
„Hallok néhány suttogást Viry-ből, miszerint a csapatnál azt gondolták, hogy jelentős előrelépést tudtak tenni a motorral – úgy a teljesítmény, mint a megbízhatóság terén” – mondta a szakember, aki még 2007 végén távozott az akkor még Renault néven szereplő istállótól. „Szóval tisztességes erőforrásnak tűnik. A probléma viszont az, hogy csak ebben a két autóban van ott. Szóval sokkal kevesebbet lehet tanulni, és sokkal lassabban, mint a többiek. Ez az egyik hátrány.”
„Viszont a kasztni tekintetében is hiányzik az autó teljesítménye a többiekéhez képest. Egyszerűen hiányzik a strukturális teljesítmény az autóból. Azt persze el kell ismerni, hogy a mezőny nagyon szoros, aprók a különbségek, de az autó nem tud olyan fejlődést produkálni, mint kellene. A többieknek pedig sikerül fejlődniük.”